Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billiga Minneskort? Vart!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hade faktiskt inte koll på att Seagate hade givit sig in i leken åxå. Det är bra.
Hittar man bara rätt spelare så är det ju bara att tuta och köra. Synd att de ska vara så långsamma bara.
 
är stora Microdrives långsammare än små? really? för 1 GB microdrives är väl inte långsammare än CF... möjligen är ett ultra II superdupermaxipressat kort lite snabbare, men vilka kameror förmår utnyttja det?
 
Stora microdrives lär inte vara märkbart långsammare än mindre. Men de är rätt långsamma.
De ligger i det långsammaste skiktet av alla "vanliga" CF-kort. De har ungefär samma hastighet som mitt "vanliga" Sandisk. (Hur det är just i fallet Seagate vet jag iofs inte, jag bara antar att de ligger ungefär i samma härad som Hitachi.)

Synd att de ska vara långsammare menade jag mest för egen del. D70:n är bra mycket snabbare än så. Plus att det går snabbt att tömma kortet till datorn när man är otålig och vill titta på bilderna. :)
Det är riktigt att den stora merparten av kamerorna som finns idag inte nyttjar så snabba kort. Det går dock fortare att föra över bilderna med extern läsare.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.