Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billiga kopior/framkallning av negativ färgfilm

Produkter
(logga in för att koppla)

voitcanon

Aktiv medlem
Hej har ni några tips på företag som framkallar och gör kopior på negativ färgfilm till ok kvalité och vettigt pris? Har testat crimson men de är ju på tok för dyra för det 180 kronor.....

Lofoto är bra. Var länge Sveriges bästa labb i en hel bunt med tester, och ligger på 120 för en 24-rulle med kopior, vill jag minnas. Eller om det var 135. Billigare än Crimson iaf.

Jag brukar lämna in på Fotokungen, 89 kr för tre dagar, lite dyrare om man vill ha endags eller entimmes. Annars finns Japanfoto och Teknikmagasinet i de flesta städer, de tar väl en knapp hundring och skickar filmen till ett storlabb i Tyskland, så räkna med en veckas väntetid.

Jag har funderingar på att framkalla färgfilm hemma, det verkar inte så knepigt om man kan stå ut med lite färgskiftningar. Ska man ändå scanna så går det ju att justera till viss mån. Kanske kan vara något för dig med? :)

Kom fram till att billigaste stället fanns i stan 109 kronor för framkallning och kopiering av en 36 bilders rulle.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar