Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billiga fotoprylar

Produkter
(logga in för att koppla)

Thomas Olinger

Aktiv medlem
Hej!

Tänkte tipsa om två online-shoppar som har rätt mycket fotoprylar. Mest de där små "oumbärliga" prylarna.

www.Dealextreme.com
www.kaidomain.com

Jag har själv köpt en del saker från Dealextreme. Kvalitén är i många fall bättre än vad man kan förvänta sig för det priset man betalar.

Kolla in Fotoprylar Dealextreme där det finns objektivlock, motljusskydd, små vattenpass, paraplyer etc.

Har ni något annat tips på en bra online shop som säljer fotoprylar till bra priser?

Hur lång tid tog det att få sakerna från Dealextreme? Dom verkar ju ha en del roliga saker som kan vara värd att testa om nu inte frakten blir för dyr.

Funderar på att testa och beställa några saker. Måste man börja checka ut för att se frakten?

Frakten ingår i priset på båda företagen.

Det jag har beställt har kommit på mellan en och två veckor och det är väldigt bra paketerat. Om de inte har en vara inne så skickar de den senare. Jag kan lova att det strömmar in små roliga paket hemma. :)

Läs recenssionerna för varorna. Sök t.ex. på whaletale, en sån där bouncer till blixten. Om man tittar på originalet så kostar det ca 700 spänn + frakt, här får man det betydligt billigare.

Jag handlade på dealextreme en gång. För 200 kr, det fastnade i tullen och jag fick betala 250 kr till. Nån mer som råkat ut för det?

Jag har en beställning från linkdelight som varit i tullen nu i snart en vecka - hoppas de inte tar betalt per timme...

För mig tog de 125kr i tull och 125 kr i hanteringsavgift om jag minns rätt.

Jag tror det är pga att linkdelight inte skriver något annat än din adress på icke-kinesiska. Alla gånger jag köpt från likdelight hade der fastnat i tullen.

Idag fick jag mina prylar från linkdelight. Ingen tull för mig iaf :)
På emballaget finns en tydlig varudeklaration på engelska och kinesiska.
Mitt var märkt med Gift.
Frakten är gratis men lägg till £2 så får man kolli-nr å så är det försäkrat.
5 varor och mer så är även det gratis :)

Jag fick betala moms och tull, antar jag...

"Förr i tiden" fick man en vettig spec på vad det var man betalade - tull + moms på tullen + moms på frakten + betalningsavgift + moms på betalningsavgiften - den här gången var det en enda klumpsumma.

Lite kunde man väl jobbat, när jag var vänlig nog att maila fakturan till dem...

Måste ni betala moms i sverige oberoende av hur lite det är? Till finland går gränsen vid ca 380kr inkl frakt så att beställa fler små paket är helt lagligt.

Det finns väl risk för indragning av tullkontoret som finns 15km från där jag bor och efter det så kan man börja räkna med omkostnader på 200kr när något ska intullas. I dagsläget går det helt gratis att tullen i helsingfors skickar paketet till jakobstad och jag hämtar ut det därifrån utan omkostnader.

Finlands gräns på 10€ gäller även den personliga beskattningen så att restskatt på mindre är 10€ behöver man inte betala och man får ej heller tillbaka skatteåterbäring under 10€.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar