Annons

Billig fotobutik i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

35mm

Aktiv medlem
Tänkte besöka STHLM under helgen. Jag behöver lite filter (helst Hoya eller B+W). Var vänder man sig lämpligen om man söker sådant till bästa pris i Stockholmsområdet?

Länksidan skvallrade om några alternativ:
AIFO AB
fotogänget
schönherrs
kameradoktorn
fotokungen

Rekommenderar ni någon av dem eller någon annan?

Tack på förhand...

P.S. Svara gärna så fort som möjligt då jag bara kommer spendera helgen där D.S.
 
Jag tror inte att någon av dessa butiker har lördagsöppet. Definitivt inte Kameradoktorn, Fotokungen eller Schönherrs i alla fall.

Därför rekommenderar jag Expert vid Fridhemsplan. Det är Expert proffsbutik därför har de ett riktigt bra sortiment och personalen är trevlig.

Även Holly på Folkungagatan har lördagsöppet. Inte lika bra som Expert men de har också ett hyfsat sortiment.
 
Tack för alla svar!
Nu är det emellertid så att jag kommer att åka dit i eftermiddag och kommer att ha tid för kamerashopping imorgon, så butikerna som har öppet på fredag är aktuella :)
Vet inte om detta förändrar något.
 
Fotokungen har bra priser. Gå till butiken på söder den har mest grejer. Fast båda butikerna är väldigt små....
 
Då funkar proffsbutikerna som Kameradoktorn, begagnat hos schönherrs, sedan finns det yrkesbutiken YFO kolla yfo.se, procenter, procenter.se

men beggat så är nog schönherrs bra. Men även Expert fridhemsplan ska ha en del.


Rille
 
Fint! Tack för tipsen.
Lite off-topic, men... Tror ni jag kommer uppleva någon vignettering med både ett rödfilter och polfilter på mitt nya 24mm objektiv? Måste jag söka "särskilt" tunna filter?

/Mikael
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.