Annons

Bildväljarregler?

Produkter
(logga in för att koppla)
jag har mailat redaktion och länkat till denna tråd.

skulle kanske kunna ha en omröstning här på FS om hur lång tid varje bildväljare ska visas upp?
 
Det första att åtgärda är att väljaren byts ut i tid. Ponera att bildvalet visas en vecka: Det vore väldigt knappt för Jims val.

Sedan, när detta är årgärdat, kan vi tala om hur länge varje val skall visas.
 
Måste säga att jag tycker 14 dar är en bra tid för bildväljaren... inte alla som är aktiva varje vecka eller varje dag här på fs.
Men då måste ju tiden hållas... någon kan ju inte visa sina bilder tre veckor och den andra efter typ en vecka!

Eftersom redaktionen inte kan sköta detta på ett bra sätt, så är ju automatisk övergång ett bättre sätt.
 
jkene skrev:
Man kan heller inte finna dom gamla bildväljarnas bilder via Sök Bilder...

Nä det är lite synd, jag passade på att spara alla mina bildval under mina bokmärken så jag kan gå tillbaka samt om någon vill kika.
 
evalisen skrev:
med risk för att vara tjatig tänker jag upprepa mej här nu...

Gör bildväljar funktionen automatisk!
Alltså så att den skiftar när den ska automatiskt, inget man går in i koden och byter själv alltså. Hur svårt kan de vara?

Allt går att automatisera. Men vad gör man om näste väljare inte är klar eller har glömt bort det? Så länge redax är beroende av att andra än de själva är synkade lär det för eller senare bli problem med en automatisk funktion.

/Johan
 
Bibi skrev:
Inte klar? Glömt bort?

Något måste man väl ändå kräva av bildväljarna. Upprörande!

Det är möjligt. Det kan även vara så att näste bildväljare struntar i det hela när det kommer till kritan. Grundregeln brukar vara att inte automatisera något som man inte har full kontroll över.

/Johan
 
hansen2 skrev:
Allt går att automatisera. Men vad gör man om näste väljare inte är klar eller har glömt bort det? Så länge redax är beroende av att andra än de själva är synkade lär det för eller senare bli problem med en automatisk funktion.

/Johan

Klart att jag vet att de går att automatisera!
Vi håller ju på med sådant själva...

Sen tycker jag fortfarande att de vore bättre om de blev automatisk övergång, än som de är nu,
om man inte väljer ut sina bilder itid får man helt enkelt med. red. så.
 
Det behöver inte bli problem med att någon inte hinner me.
Man kan programmera olika funktioner som håller reda på om nästa medlem är med eller inte.

T.ex. kan man kolla om medlemmen som ska vara bildväljare inte har valt fler än 5 bilder, då kan man programmera så att den medlemmen "hoppas" automatiskt över...
Inget svårt alls för en programmerare att fixa olika kriterier.

/micke
 
Senast ändrad:
Micke_tml skrev:
Det behöver inte bli problem med att någon inte hinner me.
Man kan programmera olika funktioner som håller reda på om nästa medlem är med eller inte.

T.ex. kan man kolla om medlemmen som ska vara bildväljare inte har valt fler än 5 bilder, då kan man programmera så att den medlemmen "hoppas" automatiskt över...
Inget svårt alls för en programmera att fixa olika kriterier.

När denne då hoppas över ska näste meddelas och få mindre tid på sig att bli klar. Kanske också han/hon sölar eller struntar i det osv osv ...

Visst kan man automatisera sådant man inte har full kontroll över, men då har alla inblandade gemensamma intressen såsom t.ex att tjäna pengar på att det fungerar, uppfylla kontrakt och liknande.

Håll ut, tids nog får ni veta om era bilder blivit utvalda i nästa omgång eller inte :)

/Johan
 
evalisen skrev:
Har ju inget med de att göra!

Tycker att de är slapp stil...


Ja tänk om Allt & Alla fungerade perfekt hela tiden... vilken problemfri & härlig FS-värld vi skulle leva i...

Tänk på att det har varit Jul & Nyår... mage resp, skalle behöver kanske få sig en välbehövlig vila... =)
 
Gunnlaug skrev:
Ja tänk om Allt & Alla fungerade perfekt hela tiden... vilken problemfri & härlig FS-värld vi skulle leva i...

Tänk på att det har varit Jul & Nyår... mage resp, skalle behöver kanske få sig en välbehövlig vila... =)

Visst kan man behöva vila, ge jobbet till någon annan då!
Utlova inte att Jim's bilder ska visas från den 2 jan... etc...

Med automatisering hade allt vart löst!
 
evalisen skrev:
Visst kan man behöva vila, ge jobbet till någon annan då!
Utlova inte att Jim's bilder ska visas från den 2 jan... etc...

Med automatisering hade allt vart löst!

Jämför det med att du i ditt eget ehandelssystem var beroende av att någon annan (utan ersättning) utförde manuella sysslor som t.ex lägga upp nya priser, fakturera osv - bara en tidsfråga innan det strular.

/Johan
 
hansen2 skrev:
Jämför det med att du i ditt eget ehandelssystem var beroende av att någon annan (utan ersättning) utförde manuella sysslor som t.ex lägga upp nya priser, fakturera osv - bara en tidsfråga innan det strular.

/Johan

Vad har de med bildväljarna att göra?
Du menar att fs strular?
 
Självklart kan det automatiseras utan problem. Det är ju inte rocket science det rör sig om, bara några enkla if-satser...

Jag gissar däremot att redax vill behålla den manuella kontrollen för att slippa "anstötliga" utvalda bilder (som den beryktade avföringen på den likaledes beryktade mässan).
 
jkene skrev:
Självklart kan det automatiseras utan problem. Det är ju inte rocket science det rör sig om, bara några enkla if-satser...

Jag gissar däremot att redax vill behålla den manuella kontrollen för att slippa "anstötliga" utvalda bilder (som den beryktade avföringen på den likaledes beryktade mässan).

Då bör man också avskaffa datumen för de olika bildväljarna.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.