Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildväljarregler?

Produkter
(logga in för att koppla)

hansen2

Aktiv medlem
Finns det definierat hur bildvalen skall göras?

Man kan ju tycka att ett regelverk inte skulle behövas men bildväljaren som är aktuell just nu, Erik Hagberth, har inte lyckats hålla sig från att välja ut två av sina egna bilder - klantigt ...

/Johan
 
Om Erik själv inte stog för misstaget ber jag skyndsamt om ursäkt om jag var för snabb på avtryckaren!

/Johan
 
Vad händer med listan för de nya bildväljarna?
Har ni slutat med de eller varför visar ni ingen ny lista, har läst att den skulle komma i slutet av november.
 
ang. bildväljare

så anser jag att man borde korta ner tiden en aning, typ till 5-6 dagar. känns som om många användare här på fotosidan är inloggad i princip dagligen.
 
Kan man inte lösa detta, att när de är byte av bildväljare så sker de automatiskt?
Nu har de gått en hel dag och byte har inte skett.
 
Jag tycker byten bör ske oftare än vad som gäller nu.
Bilderna tjatas ut. Det är nog till nackdel för fotografen.

Ett automatiserat byte skulle förstås vara bra.
 
okej är nåra fler som tycker det låter som en bra idè
Samt vad anser fotosidans "crew" om detta?

En vecka tycker ja verkar vara lagom per bildväljare,
 
Ett automatiserat byte skulle nog vara bra eftersom bytena ofta verkar glömmas bort.

2 veckor tycker jag är lagom tid för visning av bilderna, däremot skulle jag gärna se lite förnyelse på redaktionens favoriter och gärna att man utökar antalet bilder som visas på förstasidan, "idoljuryn" kanske.....
 
Lugn i bussen... =)
Låt Julmatens Nyårskrevader digestera i lugn å ro... Dessutom är ju bilderna bra... vi kan nog njuta ett par dagar till...


Mvh...
 
Va händer?
Finns de ingen på redaktionen här under hela veckan som kan byta ut bildväljare???

Om jag inte minns fel så va de Jim som kom ikläm sist han skulle visa sina bilder också.

Varför???
 
jkene skrev:
Man kan heller inte finna dom gamla bildväljarnas bilder via Sök Bilder...
Det vore en trevlig funktion, ja. Dock är det så att numera borttagna bilder inte syns i bildvalet heller. Jag länkar på min profilsida till mitt bildval men det är inte längre fullständigt. För mig är det nästan en orsak att ta bort den länken.
 
Bibi skrev:
Det vore en trevlig funktion, ja. Dock är det så att numera borttagna bilder inte syns i bildvalet heller. Jag länkar på min profilsida till mitt bildval men det är inte längre fullständigt. För mig är det nästan en orsak att ta bort den länken.

Man har kunnat, men med det nya året slutade det att fungera.
 
med risk för att vara tjatig tänker jag upprepa mej här nu...

Gör bildväljar funktionen automatisk!
Alltså så att den skiftar när den ska automatiskt, inget man går in i koden och byter själv alltså. Hur svårt kan de vara?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.