Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildskärmsfråga..

Produkter
(logga in för att koppla)

adrianulander

Aktiv medlem
Hej!

Min monitor är helt kass och jag står nu i färd att köpa nytt (eller beg. rättare sagt =))

Jag har snubblat över en annons där en Nokia 446 Pro 19" säljs. Någon som har något att säga om den skärmen?

2000:- är priset (som kan diskuteras vid snabb affär). Säljes enligt utsago pga flytt..

Mvh. Adrian

Hej,

Har själv en Nokia 447pro 17", och den är väl helt ok, men jag tycker nog att priset är lite högt.
Vanliga CRT skärmar har rasat i pris senaste tiden, så jag tycker att du ska ta dig en titt på nya skärmar innan du slår till.

Kolla på http://www.pricerunner.se och http://buggy.no-ip.com så ser du att nya 19" skärmar börjar på ca. 1500:-.

Nokia tillverkar inte skärmar längre utan sålde det till Viewsonic om jag minns rätt.

MVH
Jonas

En Nokia 446 Pro 19"? Har en på jobbet. Den är väl Ok men knappast mera.

Jag har haft min sedan någon gång 1996. Så risken finns att skärmen i annonsen är rätt gammal, men det behöver den iofs inte vara dålig för.

Det som stör mig mest är att mitt exemplar inte är riktigt skarp över hela bilden. Kan inte heller köra den i mer än 1280x1024 i 85Hz (fastän grafikkortet klarar mycket mer än så).

Gillar du skärmen ändå, så försök pruta ner priset lite, tycker inte den är värd mer än max 1800 iaf. I vilket fall så behöver du titta på den i drift. En annan på jobbet som också har likadan skärm, har haft en bild av sina barn som skärmsläckare. Och jag har nog aldrig sett ett foto inbränt så tydligt på en skärm förut.

/AnnaKarin

Köp en ny skärm istället. Kanonerna i en skärm är mer eller mindre kassa efter tre år så länge det inte gäller Barco eller någon annan fin dyr skärm.

Tack!

Jag har så dålig koll på det där datordelar nu för tiden, så det är skönt med hjälpsamma själar som ni! =)

Nu håller ju min dator på och är hemsk mot mig hela tiden. Den tvärdör (startar om sig själv rätt vad det är) nästan varje gång jag använder ps. Bland mycket annat. Jag börjar tröttna rejält, men ska ändå testa att formatera hårddisken och köra xp istället för 2k.. Datorn är ju inte HELT omodern ännu, så det känns surt att ge upp utan kamp =)

Stort tack!

Mvh. Adrian

Jag sitter också fast i bildskärmsdjungeln och undrar vad man ska satsa på för TYP av skärm när man redigerar foto?

Nån som kör med platt skärm och tycker det funkar bra? Det känns ju som ett traditionellt bildrör ger en annan färg/ljus-återgivning... vad är bäst?

I dagsläget sitter jag med en bärbar dator.. iofs en bra skärm på den, men kanske inte för att redigera foto och få en ärlig naturlig färg/skärpa-återgivning...

Vad använder ni för skärmar när ni redigerar foto? fungerar det bra?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar