Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildjournalistik Sundsvall

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Någon som studerar/studerat vid Mittuniversitetet och har ply om hur meritvärdet du får skickat på antagning.se har något egentlig betydelse för din antagning?

Hittar på programmets hemsida att besked skall skickas ut runt midsommar, är bara oerhört nyfiken på hur de gått!

med vänlig hälsning,
 
Hej!

Någon som studerar/studerat vid Mittuniversitetet och har ply om hur meritvärdet du får skickat på antagning.se har något egentlig betydelse för din antagning?

Hittar på programmets hemsida att besked skall skickas ut runt midsommar, är bara oerhört nyfiken på hur de gått!

med vänlig hälsning,

Jag har kollat på VHS och där har meritvärdet legat på mellan 790 och 797 för den med lägst meritvärde. Jag har själv 800 av 800 så jag är försiktigt hoppfull om att få en plats... Förra året hade den med lägst meritvärde ur första urvalsgruppen 797 och ur andra urvalsgruppen så hade den 790. Du kan söka på utbildningen och olika terminer och kolla själv om du vill http://statistik.vhs.se/ eller här på de två senaste gångerna http://www.studentum.se/Bildjournalistik_42361.htm. Så förhoppningsvis så ses vi till hösten!
 
Senast ändrad:
Okej, tack! Var osäker på om de som vi har fått nu var det officiella värdet. Kanske så läget är. Men som du säger, bara att hålla tummarna.

Vad tyckte du om uppgiften vi fick? "Arbete för brödfödan."
 
Jo jag är ganska övertygad om att det där är det officiella resultatet! Särskilt eftersom vi bör få svar vilken dag som helst. Jag var lite osäker på "arbeta för brödfödan" visste inte riktigt vad jag skulle göra av det men tillslut så valde jag att skriva om en övergiven plats och människorna som jobbade där och fick till en ganska bra text och bildspel till det tycker jag! http://imgur.com/a/h6YTA Där har du alla bilder som jag skickade med. Jag valde att välja både redigerade och oredigerade bilder och väldigt många olika motiv så att de fick en helhetsbild över mina fotografier. Bilderna för den gemensamma uppgiften startar efter IR bilden över skogen!
 
Det var ett tufft ämne, så brett. Känns som de inte kan fått in ett bidrag som liknar det andra. Riktigt fina bilder, gillar hela konceptet kring den nerlagda fabriken!
 
Ja det var riktigt tufft! Skickade in mitt de sista dagarna innan tiden tog slut... Men nu är det bara att vänta och hoppas på det bästa!
 
Var i kontakt med antagningsenheten om min antagning (jag ska bort större delen av juli så jag mailade om beskedet). Jag har blivit tilldelad en plats på utbildningen men det "slutgiltiga officiella beskedet" kommer den 12 juli.
 
Var i kontakt med antagningsenheten om min antagning (jag ska bort större delen av juli så jag mailade om beskedet). Jag har blivit tilldelad en plats på utbildningen men det "slutgiltiga officiella beskedet" kommer den 12 juli.

Bara att gratulera! Så antar att den meritpoäng som syns på antagning.se är offeciell?
 
Tackar! Jag skulle tro att det är det som gäller. Det känns lite konstigt om de skulle ha ett slumpat meritvärde, särskilt om du har ett annat meritvärde än det jag hade?
 
Senast ändrad:
Av vad jag sett från tidigare år och diskussioner här på fotosidan så har folk skrivit ungefär samtidigt som nu. Då har vissa haft allt från 780 till 800 så jag skulle tro att du sitter ganska säkert också! Men nåväl det är inte så många dagar kvar innan beskeden kommer så det är bara att hålla tummarna!
 
Det låter kanon. Själv lockades jag till området Fagerdal, ungefär tre kilometer från campus. Anmälde mitt intresse för en liten rackare där på 23kvm!
 
Haha ja jag lockades till det också men latheten tog befälet och bestämde att det var bättre att bo nära! Verkar hur som helst att Sundsvall är en riktigt bra stad för studenter! Tror Fagerdal blir riktigt bra det med (bergslagsbon inom mig lockades väldigt mycket att bo så nära naturen)!
 
Kul att ni kommit in båda två! (Och kul att det är några killar!) Jag kom också in på 800 poäng! :) (Trodde jag aldrig...) Lägenhet fixat och allt. Så vi ses i Sundsvall i aug/sept! :)
 
Grattis! Jag såg att det var många tjejer på VHS.Se men vi var iaf 8 stycken killar ^^. Skapligt skönt i alla fall att det var så lätt att få lägenhet i förhållande till många andra orter! Om ni är intresserade så kan ni adda mig på Fejjan (Daniel Tausis) annars syns vi i Augusti/September! :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.