Annons

Bildidéer för gymfoto (var: "oj oj oj")

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto-Becca

Aktiv medlem
oj oj oj

jag ska fota en kompis till min pappa, dom ska dra in en massa gym saker och vill ta bilder till det, det är ett par..
det står helt still i huvudet.....
hon har lämmnat allt åt mig...
skulle vara trevligt med lite tips på bild ideer

Det skulle underlätta om du berättade vad som ska fotograferas och i vilket sammanhang. helst också vad du vil låstadkomma. Jag fattar ingenting.

men herre gud,
jag ska fota dom i en gym miljö med hantlar och tränings redskap,
dom ska ha både par bilder och enskilda!!
och jag kommer inte på några bild ideer, så jag undrade om nån vill bolla ideer med mig....
bättre nu!?

Re: oj oj oj

Foto-Becca skrev:
jag ska fota en kompis till min pappa, dom ska dra in en massa gym saker och vill ta bilder till det, det är ett par..
det står helt still i huvudet.....
hon har lämmnat allt åt mig...
skulle vara trevligt med lite tips på bild ideer

vad har du att till gå.

blixt. rum. utrymme.
Ska de ta hem en massa gym saker till dig eller???

det där med tyskasvampar var kul!! ;-)

Foto-Becca skrev:
jag har skolans studio med en massa lampor och bounchrar....

ja dom kommer med grejjerna till studion!!!

okej. då är det "väll" inte så svårt.

de ska väll pumpa lite inför kameran.
(är de duktiga kan de säkert massa övningar där deras "special snyggaste" muskler syns extra bra och så.
viktigt med vinklar.
har man små biceps kanska man inte ska visa dom.
en snygg muskolös rygg är snyggt ju.
(är det tjej så kanske köra utan linne eller så) vid foto av rygg då.

kanske träna lite hårt innan session. och smörjas in i någon glansig vätska. ??

annars vet jag inte vad man ska foto om de ska visa upp sig på sina maskiner.

mvh anders J

Foto-Becca skrev:
tack anders, det satte igång hjärnverksamheten lite =)

varsågod.

tänkte på att om de nu är stora och krampiga.
så är det ju "häftigt" att foto dom lite underifrån.
för objketet ser ju större och mäktigare ut vid grodpersktiv. än fågel.

och lite rakt på är lite tråkigt.
kan ju kolla in på classic nude art, mer tänkta för där jobbar man med skuggor och ljus.
och det kan ju framhäva. musklor mer i en skugga eller motljus.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=465252
här är en kille som har jobbat med detta.

jävligt bra bild. som framhäver mycket.

( eller är det maskiner så kanske man ska se maskinen logga. då funkar inte detta. annars är dessa bilder roliga och snygga. prova på medan man har chansen.)

mvh anders

Rebecka, låt dom inte lämna allt till dig. Sätt dig ner och prata med paret som ska fotograferas om vad dom egentligen förväntar sig.

Ska bilderna vara instruktiva eller ska dom väcka känslor. Vara coola eller roliga? Är det viktigt att man kan identifiera vilka individer som är med på bilderna, eller kan det vara vem som helst?

Ska dom ha bilderna för att sälja gymutrustning, för att hänga på väggen eller för att använda vid jobbansökningar? Vem ska titta på bilderna till slut, och vilken effekt hoppas din pappas vän att bilderna ska ha på betraktaren?

Minst 25 procent av ett lyckat fotouppdrag är att få uppdragsgivaren att uttrycka sina förväntningar (när man plåtar för att göra andra nöjda vill säga). Det kräver en väldig massa frågande och lirkande ibland.

Eller så tar du dom på orden och plåtar precis som du vill utan att fråga dig om det blir bra för din pappas kompis. Fast det är nog inte det dom vill när allt kommer till kritan.

Förutom vad som är sagt..
Gym är fulla av speglar. Ofta lysrörsbelysningar i massor också.
Är det bilder för att visa upp sina muskler och inte gymet de vill ha skulle jag föreslå och diskutera andra miljöer kanske. Är gymet viktigt för bilderna så är kanske ett besök där för att reka innan fotograferingen smart.

Jag blev "nertvingad" och plåtad rakt uppifrån i en benpress av en tidningsfotograf en gång. Dubbelhakor som inte finns annars kom fram i flera lager och vinkeln var långt från smickrande. Anledningen till benpressen var att den stod i mitten. Fotografen ville undvika speglarna. Gör inga såna missar för att undvika speglarna bara utan försök använda dem i stället om de finns överallt. (Man spyr nästan av att se såna bilder, iaf då de föreställer en själv..)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar