Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder visas i Bridge

Produkter
(logga in för att koppla)

BrorT

Aktiv medlem
Hur får jag bilder jag arbetar med att sorteras i "staplar", så inte rawbilden, och PDF:en och PS-filen alla blir en egen miniatyr?
Jag vill samma bild skall staplas även under arbetet..
Hmm, kanske krånglar jag till frågan?
 
Vet inte om det går.
En funktion jag använder mycket är filtrering. Då kan jag välja om jag tex bara vill se PDFer eller rawbilder. Ibland väljer jag att sortera filerna på senast ändrat tid iställetför filnamn.
 
Sitter med Bridge uppe så jag kollade, så här funkar det i CS5.
Markera de filer du vill ska hänga ihop som en stack. Välj Stacks i menyn, sedan Group as a Stack (Ctrl-G).
För att packa upp stacken, markera den, välj Ungroup from Stack (Ctrl + Shift + G).
Verkar alltid bli den första filen som ligger överst i stacken.

Tycker det verkar lite krångligt arbetssätt att använda stackar, det beror förstås hur du arbetar, själv använder jag som sagt filtrering mycket. Stackar brukar man ofta använda då man har en serie liknande bilder med samma filtyp. Lycka till!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.