Annons

Bilder till webshop?

Produkter
(logga in för att koppla)
Forumvärden var snäll nog att plocka bort bilden vilket gör att du inte riskerar att fällas för upphovsrättsbrott.

Att det bröt mot forumreglerna är en annan sak.

Ja, och det tackar jag för.

Att fällas för upphovsrättsbrott är ingen större fara som sagt, varför så har jag ingen lust att dela med mig av till er då det har inget med ämnet att göra.

Att man bara får lägga upp bilder som man själv tagit visste jag inte men har läst igenom reglerna nu och samma misstag kommer inte ske igen. Jag var lite för ivrig bara med att posta min fråga då jag fick tipset om forumet och att det finns många kunniga här som kan komma med bra tips och förslag.

Mvh

Ja, och det tackar jag för.

Att fällas för upphovsrättsbrott är ingen större fara som sagt, varför så har jag ingen lust att dela med mig av till er då det har inget med ämnet att göra.

Att man bara får lägga upp bilder som man själv tagit visste jag inte men har läst igenom reglerna nu och samma misstag kommer inte ske igen. Jag var lite för ivrig bara med att posta min fråga då jag fick tipset om forumet och att det finns många kunniga här som kan komma med bra tips och förslag.

Mvh

Upphovsrätten säger att man inte får publicera andras bilder utan tillstånd. Om du gör det på websajt, forum eller blogg spelar ingen roll.

Upphovsrätten säger att man inte får publicera andras bilder utan tillstånd. Om du gör det på websajt, forum eller blogg spelar ingen roll.

Det är ingen här som säger emot dig eller alla andra som skriver det, så jag förstår inte varför ni skriver det om och om igen.

Jag har endast skrivit att det inte är jag som tagit bilden och inget mer, sen om ni har en dålig dag har inget med mig att göra tyvärr.

Att jag ska utveckla hur jag har rätt till bilden eller hur jag samarbetar med det företaget har jag ingen lust till, speciellt på ett öppet forum.

Värden tog bort den och jag bad om ursäkt för att jag inte läst forumregler och visste inte att man bara får posta bilder man själv tagit.

Jag fick även svar på min frågeställning.

Om ni vill öka era postcount så får ni göra det nån annanstans för jag lämnar det här forumet nu.

Tack för mig.

...
Värden tog bort den och jag bad om ursäkt för att jag inte läst forumregler och visste inte att man bara får posta bilder man själv tagit.

...

Jag kom just så så värst mycket tjat kan det inte vara från min sida.

Det enda jag reagerade på är att du hänger upp dig på forumregler istället för det viktiga, att att inse att du faktiskt begått upphovsrättsbrott.

Jag kom just så så värst mycket tjat kan det inte vara från min sida.

Det enda jag reagerade på är att du hänger upp dig på forumregler istället för det viktiga, att att inse att du faktiskt begått upphovsrättsbrott.

Fast vi vet ju egentligen inte om han begått upphovsrättsbrott eller inte. Vi vet ju inte om han har fotografens tillstånd att publicera bilden eller inte.

Fast vi vet ju egentligen inte om han begått upphovsrättsbrott eller inte. Vi vet ju inte om han har fotografens tillstånd att publicera bilden eller inte.

Han skrev att det inte står på webjsajten att man inte får ta bilden.

Ja ok, men på deras sida så står det inget om copyright eller att man inte får dela deras bilder. ...

Så skulle man väl inte skriva om man hade fotografens tillstånd.

Ja men så skrev jag bara för att jag inte ville förklara min koppling till företaget i frågan, men nu förstår jag var missförståndet kommer ifrån i alla fall =)

Nej, jag vet. Tycker också att det låter lite suspekt. Samtidigt så påpekar han själv att han varken bekräftat eller förnekat att han har tillstånd. Även det lite konstigt. Har han tillstånd så vore väl det enklaste att bara säga det.

Men oavsett allt detta så vet vi ju faktiskt inte om han har tillstånd eller inte. Och därför kan vi inte bara utgå från att han begår upphovsrättsbrott. Särskilt som han faktiskt antyder att det kanske kan finnas ett tillstånd. Enklast vore ju att bara säga det isåfall. Så vet alla vad som gäller.

Antingen har man tillstånd eller inte. Det finns liksom ingen gråzon.

Nej, jag vet. Tycker också att det låter lite suspekt. Samtidigt så påpekar han själv att han varken bekräftat eller förnekat att han har tillstånd. Även det lite konstigt. Har han tillstånd så vore väl det enklaste att bara säga det.

Men oavsett allt detta så vet vi ju faktiskt inte om han har tillstånd eller inte. Och därför kan vi inte bara utgå från att han begår upphovsrättsbrott. Särskilt som han faktiskt antyder att det kanske kan finnas ett tillstånd. Enklast vore ju att bara säga det isåfall. Så vet alla vad som gäller.

Antingen har man tillstånd eller inte. Det finns liksom ingen gråzon.

Köper det inte alls. Det finns inget tillstånd som jag ser det. Om man inte har koll på upphovsrätt har man knappast koll på copyrigt release.

Varför prata i cirklar om fotografens tillstånd finns??? Vet han ens om vem fotografen är?

Det skulle förvåna mig extremt mycket om det finns ett sådant tillstånd med tanke på vad som skrivits, t ex där han tackade (!) för att bilden raderats för att undvika upphovrättsbrott.

diskussionen om upphovsrätten är ganska så OT. Bilden är borttagen och TS har läst forumreglerna.

Återgå gärna till ämnet i stället ;)

/Mod

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar