Annons

Bilder från Kentkonserten??

Produkter
(logga in för att koppla)

rickardsund

Aktiv medlem
Var på kentkonsert igår, det var nog det mest estetiskt snygga och coola konsertarrangemanget jag nånsitt sett!!
Ljussätningen var så snygg att man fick rysningar och när 30.000 var klädda i vitt så blev det sjukt mäktigt(nästan för mycket, lite sektvarning).
Men jag visste inte att man fick ha med sig kamera, så kan inte nån som tog schyssta bilder lägga upp nåra bilder så man få njuta sig tillbaka till igår-kväll...

Ni som inte var där....ni missade nåt som kommer att bli historiskt....(dock har jag sett kent bättre, rent musikaliskt..)

Rille
 
Hade biljetter dit men kunde inte gå pga att min kusin tog studenten :/

Hade en kanontrevlig kväll iaf.

Men trist att man missade konserten...

Hoppas att någon på sidan va där o fotade :)
 
Ja foton från konserten skulle sitta fint! Inspelningar skulle man dock kunna vara utan... Kent var antingen spända och nervösa, eller har helt plötsligt tappat gnistan på scen. SYND!
 
jag tycker det var grymt bra. Kanonstämning med alla vitklädda personer. Dessutom (nästan?) inget bråk, alla var på bra humör =)
Lite synd att man bara får fota tre låtar med fotopass, de tre första låtarna brukar oftast innehålla framförallt väldigt tråkigt ljus samt väldigt spända musiker. Ska försöka slänga upp några bilder inom kort.
 
dsmannen skrev:
jag tycker det var grymt bra. Kanonstämning med alla vitklädda personer. Dessutom (nästan?) inget bråk, alla var på bra humör =)
Lite synd att man bara får fota tre låtar med fotopass, de tre första låtarna brukar oftast innehålla framförallt väldigt tråkigt ljus samt väldigt spända musiker. Ska försöka slänga upp några bilder inom kort.

Själv gillade jag allt... Utom låtvalen.

Det vita var verkligen effektfullt.

Men sedan när man trängt sig in där på stadion kom verkligen en besvikelse. Jag har helt beredd på att något/några förband skulle rocka röven av sig innan kent kom ut på scenen. Men istället kom en stråkkvartett som spelade i en och en halv timma. För mig var det väldigt frustrerande. Sedan kom en Bruno ut, en poet. Det inslaget gillade jag dock mer. Sedan när kent ÄNTLIGEN kom ut spelade de nästan bara låtar från V&A, skivan jag gillar minst.

Även ljudet var dåligt, man hörde inte speciellt mycket, såg dåligt gjorde man också men det var mest mitt eget fel. Hela spelningen lät som att lyssna på en skiva, för tonrent :-/ Helt klart en besvikelse :(
 
Angående förband...det ryktas om att de egentligen skulle ha haft The Sounds som förband, men den vackra Maja Ivarssons röst pajade och har ställt in alla deras spelningar på obestämd tid...Synd med dom som förband hade det iaf blivit drag!!!

Herman: väntar på coola bilder!
Tycker det var synd att alla pressfotografer e så när...ljushowen var ju så snyg, men det försvinner ju med alla närbilder,. samma sak med alla vitklädda människor...

Rille
 
Instämmer med Rickard att det är tråkigt att pressfotograferna nästan alltid blir "placerade" längst fram, när många konserter ser bättre ut på håll, speciellt när det är stora utomhuskonserter. Jag tycker de skulle kunna vara lite mer flexibla och placera fotograferna där de kan ta bäst bilder, beroende på hur konserterna är utformade, jag menar vad säger en närbild på en artist om sen själva recensionen beskriver ljusshowen och scenshowen mest? Men konertorganisatörerna kanske inte är så intresserade av att det skall tas så bra bilder som möjligt...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.