Annons

Bild storlek

Produkter
(logga in för att koppla)

Bescher

Medlem
Hej!
Har fått en ny 650D men har en fråga! Efter att tagit ett par bilder, så har jag nu försökt lägga ut dom på min blogg och på min Facebook men de funkar inte. De verkar vara förstora för de tar långtid för dom att ladda, plus att dom senare stannar av och slutar ladda upp.

Något sätt man kan lösa detta enkelt på?
Mvh

Jpeg har inte varit några problem med Facebook för mig. Men om du fotar i raw så får du ju fixa dessa till Jpeg först. Vill man spara utrymme kan man sen alltid minska ned bilderna, jag fick tipset om FastStone och hitta ett av deras program som fungerar perfekt för att skala ned bilderna innan de åker upp på bloggen :)

Jaokej! Jag fotar nog inte i RAW.. på min image quality har jag L.. endast. Men vad är RAW? :)
Alltså det jag fotat med L - de laddar en femtedel på Facebook sen stannar de, så de går inte ladda upp tyvärr.

FastStone ska de funka till MAC med :)? för de är det jag har!

Har du Windows så är Paint (ritprogrammett under tillbehör) det enklaste sättet att
minska ned bilderna.

// Mats W

Men det är ju precis något mer än föra över bilderna till datorn du vill ha hjälp med. Att du tycker det borde räcka tar nog inte FB hänsyn till.
Skulle tro att iphoto har kompetens att storleksförändra bilder för webaändamål.

Men det är ju precis något mer än föra över bilderna till datorn du vill ha hjälp med. Att du tycker det borde räcka tar nog inte FB hänsyn till.
Skulle tro att iphoto har kompetens att storleksförändra bilder för webaändamål.

Man kan inte justera de i kameran direkt eller måste man göra de externt? :)

Du kan ju fota i en lite mer lågupplöst L, eller M, S osv. Men "bäst" är att fota i högsta och sedan minska ned. Men som sagt, aldrig haft problem. Strular Facebook kan det vara webbläsare eller segt internet som strular till det. Eller 1 000 andra anledningar, men tror inte det är bildstorleken. Har laddat upp bilder i ett halvår nu, utan att Facebook strulat. Även full HD videos är det bara att släppa rätt in i Facebook, sen tuggar dras maskiner ned den i rätt storlek :)

Du kan ju fota i en lite mer lågupplöst L, eller M, S osv. Men "bäst" är att fota i högsta och sedan minska ned. Men som sagt, aldrig haft problem. Strular Facebook kan det vara webbläsare eller segt internet som strular till det. Eller 1 000 andra anledningar, men tror inte det är bildstorleken. Har laddat upp bilder i ett halvår nu, utan att Facebook strulat. Även full HD videos är det bara att släppa rätt in i Facebook, sen tuggar dras maskiner ned den i rätt storlek :)

Haha okej! Får testa i en annan webbläsare! .. Har ju internet direkt in i min iMac 27^ .. Så hoppas att de inte är ngt sådant som strular!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar