Palletheking
Aktiv medlem
Har funderat på att beställa direkt från Really right stuff. Någon som vet vilka regler som gäller för tull och moms. Tänker köpa stativ, kula och plattor.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ok, tack. Var lite osäker då det, som jag har för mig, skiljer i kostnader beroende på vilka produkter det handlar om.Jag har aldrig köpt där i från, men att handla från amerika har avhandlats i flera trådar här på sidan.
Trots det så tänkte jag själv inte mig för när jag köpte ett panoramahuvud från US.
Jösses, vad jag blev skinnad när jag glad i hågen skulle hämta mitt paket.
Porto i Sverige + Moms + Tull = nästan tusen spänn för dom simpla Alu-bitarna jag redan betalt jäkligt mycket för
Så, tänk dig för, kanske det går att handla från "inom EU", det blir avsevärt mindre överraskning.
Det sista är ju inte självklart. Kan vara så för RRS, men även om ett företag inte har återförsäljare kan ju köpare förhandla sig till mängdrabatter.RRS är lite speciella så till vida att de inte har några återförsäljare, de säljer allt genom sin egen webshop. Alla butiker som säljer deras prylar köper dem alltså till samma priser som du och jag.
Det sista är ju inte självklart. Kan vara så för RRS, men även om ett företag inte har återförsäljare kan ju köpare förhandla sig till mängdrabatter.
Jag hämtade just ut en RRS-platta till min NEX och åkte naturligtvis på tull och moms. Och en "avgift" på 100:- som Posten haft mage att ta ut!!! Är det verkligen lagligt att ta ut en avgift på frakt som jag redan har BETALAT? Vad täcker den avgiften och varför är ens Posten inblandade när det är USPS som skickat varan från USA? Jag har inte bett om detta och det bryter mot det avtal som jag skrivit under genom att godkänna ordern och dess kostnader från säljaren.
Sånt här gör mig skitförbannad. Jävla kommunistland:-((
Jag hämtade just ut en RRS-platta till min NEX och åkte naturligtvis på tull och moms. Och en "avgift" på 100:- som Posten haft mage att ta ut!!! Är det verkligen lagligt att ta ut en avgift på frakt som jag redan har BETALAT? Vad täcker den avgiften och varför är ens Posten inblandade när det är USPS som skickat varan från USA? Jag har inte bett om detta och det bryter mot det avtal som jag skrivit under genom att godkänna ordern och dess kostnader från säljaren.
Sånt här gör mig skitförbannad. Jävla kommunistland:-((
Företaget Goecker http://webshop.goecker.se/web/guest säljer också RRS prylar. Priserna i webbshoppen visas exkl moms, men lägger man de i varukorgen så ser man vad det kostar inkl moms.
/Gunnar
Jo, det är skitkonstigt. Jag har inget emot att betala tull och moms, men jag har INTE lust att betala nån jävla "avgift" till Posten som jag inte ens har bett om inblandning från. Allt är betalt när jag köper prylen, så var framgår det att det tillkommer 100:- i påhittad avgift? Jag funderar starkt på att gräva lite i det här, för det kan fan inte vara lagligt. Posten är sedan 2009 inte statlig, så jag förstår inte varför jag ska betala till ett jävla utsugarföretag som dessutom har skitusel service som jag återigen inte bett om.US Postal Service har inga brevbärare eller kontor i Sverige, därför samarbetar de med svenska posten. Avgiften tar posten ut för att förmedla din tull- och momsbetalning till staten. Inget konstigt med det, ingen arbetar väl gratis.
Jo, det är skitkonstigt. Jag har inget emot att betala tull och moms, men jag har INTE lust att betala nån jävla "avgift" till Posten som jag inte ens har bett om inblandning från. Allt är betalt när jag köper prylen, så var framgår det att det tillkommer 100:- i påhittad avgift? Jag funderar starkt på att gräva lite i det här, för det kan fan inte vara lagligt. Posten är sedan 2009 inte statlig, så jag förstår inte varför jag ska betala till ett jävla utsugarföretag som dessutom har skitusel service som jag återigen inte bett om.
Jo, det är skitkonstigt. Jag har inget emot att betala tull och moms, men jag har INTE lust att betala nån jävla "avgift" till Posten som jag inte ens har bett om inblandning från. Allt är betalt när jag köper prylen, så var framgår det att det tillkommer 100:- i påhittad avgift? Jag funderar starkt på att gräva lite i det här, för det kan fan inte vara lagligt. Posten är sedan 2009 inte statlig, så jag förstår inte varför jag ska betala till ett jävla utsugarföretag som dessutom har skitusel service som jag återigen inte bett om.