Annons

Benro B2 kulled

Produkter
(logga in för att koppla)

Micke7406

Aktiv medlem
Min sambos dotter är utbytesstudent i kina och hon har en stor butik i närheten som bland annat har riktigt bra priser på Benro.
Då jag letar efter en ny stabil kulled så undrar jag vad ni har att säga om Benro B2 som jag kan få för ett riktigt bra pris där.
Har sökt efter recensioner och det verkar vara väldigt delade meningar, Vissa tycker att den är värdelös och vissa höjer den till gudarna.

Nu vänder jag mig till er. Vad har ni att säga om B2 vad är bra/dåligt.

Vad är ett bra pris jämfört med här? Här kostar den 1395kr på Nordicphotogear... kan du få den för betydligt mindre än det är det nog en bra deal!

Jag har B1-varianten, och den är väldigt bra för den utrustning jag har (nu ett Fuji-system). Relativt lätt och klarar bra med vikt, och B2:an verkar vara liknande. Jag valde mellan B! och B2, och tyckte att B2 var bra men ville ha den som var lite mindre och matchade mitt stativ bättre. Jag kollade snabbt på B&H och där verkar kunder tycka att den är bra: http://www.bhphotovideo.com/c/product/743913-REG/Benro_B2_B2_Double_Action_Ballhead.html

Vilken utrustning skall du använda med den? Hur mycket väger det? Hur obalanserad är vikten?

Utrustningen består utav Canon 7D mark ll med batterigrepp och det största objektivet är Sigma 120-300/2,8 APO DG OS HSM (används ganska sällan). De flesta andra objektiven har maxvikt på ca 1.2kg och är som längst 20 cm.
Stativet är ett Sirui Kolfiberstativ N-2205X

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar