Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver få tag i ett leende... :)

Produkter
(logga in för att koppla)

Cybre

Medlem
Hej, håller på med en bildserie och skulle behöva ha tag i ett vackert kvinnligt leende, helst med riktigt röda läppar.

Kan någon hjälpa mig?

Bilden behöver vara i minst 3 MP.

Tack på förhand!

Cybre skrev:
Hej, håller på med en bildserie och skulle behöva ha tag i ett vackert kvinnligt leende, helst med riktigt röda läppar.

Kan någon hjälpa mig?

Bilden behöver vara i minst 3 MP.

Tack på förhand!

Varför inte fota en leende kvinna själv, så undviker du alla problem med upphovsrätt osv...?

Blir lite nyfiken. Vad skall du ha det till? Och varför i så stor storlek?

mvh Janne

Jag håller på med en bildserie som ska få en att tänka på ett callcenter, ska nog lägga upp bildserien som den är tänkt att vara här på Fotosidan...

Storleken är för att den ska gå att skriva ut i stor storlek utan att tappa kvalité.

Cybre skrev:
behöva ha tag i ett vackert kvinnligt leende,

vem skulle inte behöva ett leende eller så....

men vad är vackert?
stort? djärvt? eller litet och sött?

svårt att säga eller hur?

men några leenden har jag ju sett/fått...
frågan är ju vad du vill göra med det, varför hur ochså vidare...
Även flickan har säkert synpunkter på hur hon används.. :)

/b

Bilagor

• smile.jpg
    smile.jpg
    25.4 KB · Visningar: 565
Re: Re: Behöver få tag i ett leende... :)

Bertil Lindgren skrev:
vem skulle inte behöva ett leende eller så....

men vad är vackert?
stort? djärvt? eller litet och sött?

/b

Tanken jag vill förmedla med leendet är att man är nöjd med servicen man fått, att man är glad och uppåt, behöver en riktig närbild.

Du äger en kamera och tar kort med den ibland, ta en bild på ett kvinnligt leende själv då?? Som redan sagts så slipper du ju då allt krångel med upphovsrätt också, förutom att du kan ta den bild du behöver mycket enklare än att beskriva i ord vad du vill ha.

Kavla upp skjortärmarna och jobba lite istället...

Grönbeck skrev:
Kavla upp skjortärmarna och jobba lite istället...

Jo, det har jag gjort, dock tänkte jag se om någon ville hjälpa mig med det här, än så länge är det bara en som har gett mig en bild men tyvärr var jag inte klar nog i min förfrågan...

Min tanke är att om jag får en bild som någon har tagit så blir det väl inget problem med upphovsrätt om personen ger den till mig?

Verkligheten

Såväl jag som flera andra medlemmar på fotosidan kan nog skaffa fram det fotot ur våra gömmor. Jag vet själv jag har ett passande, med påskrivet avtal om att få lov att publicera det i reklamsyften.

Men du måste ochså förstå att om du vill ha ett foto av någon annan upphovsman och använda det så får du faktiskt betala för det. OM du inte har lust att betala för det så får du skaffa ett själv.

Livet är tufft och det är verkligheten oxå.

Niklas
FFF-medlem

Ok, I quit!

Ok, jag avslutar min fråga här.

Kommer att fixa den sista bilden själv, inga problem, skulle bara se om någon hade något liggandes eller så.

Har lagt upp bildserien i kritikpoolen men den är inte färdig ännu på något sätt utan bara ett utkast, den finns på den här länken: http://www.fotosidan.se/pools/view/10/271353.htm

Tack för hjälpen i alla fall!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar