Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver exempelbilder som är lyckade jmfrt med mitt bifogade exempel

Produkter
(logga in för att koppla)

JocheD

Aktiv medlem
Modellen och jag har en väldigt bra och gemensam bild vad vi vill åstadkomma. Dock skulle jag som fotograf behöva se mängder av sådana här bilden för att få koll på ljussättningen. Har ni några bra länksamlingar kring ämnet och allra helst just ryggfotografering med släpljus. Sk kroppslandskap.

Jag tar gärna emot kommentarer kring den här bilden också, den är inte lyckad så jag vill bara höra gnäll! :-D

En större version finns på mitt flickrkonto: http://www.flickr.com/photos/dagerot/86747263/

Bilagor

• dsc_4371_20060114_redigerad.jpg
    dsc_4371_20060114_redigerad.jpg
    52.2 KB · Visningar: 526
Skall jag tolka uteblivningen av kommentarer som att min bildidé är unik eller att ingen helt enkelt orkat tipsa om bilder med samma komposition?

Jag vet inte om jag kan ge dig några bra exempel för jag förstår inte problemet.
Du har en modell och ni är på det klara med iden, då är det väl bara att testa tills det blir bra?
Flytta blixtarna, byt bländare ställ blixten nära och längre ifrån jämför och justera tills ni är nöjda. Du kommer att lära dig massor på kuppen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar