Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begagnade objektiv - var köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

mnm_swe

Aktiv medlem
Hej

Jag undrar var i stockholms city eller i västerort man kan hitta butiker som säljer begagnade objektiv?
(vet att det finns ett köp/sälj forum här också..)
Letar först och främst efter ett Nikon 80-200 2.8 och ett macro objektiv, men macrot köper jag nog nytt. Men man vet aldrig vad man kan snubbla på när man väl är där. :eek:)

Tacksam för all hjälp jag kan få.

/Micke

Tips: Om du inte vågar köpa från privatpersoner pga av risken att bli lurad kan du använda dig av blocketgarantin.

Till topicen: Titta under "länkar" här på fotosidan. LP-foto ska vara rätt bra har jag hört men de har inte så mycket inne skulle jag tro.

Tack Thomas och Kent för era svar.

Thomas:
Tittar man under beg. Nikon så står det
"Senast uppdaterad: 4/5 2001"... Det är typ 3 år sen. Men det är klart, kanske har han glömt att ändra just den texten.

btw, B+ brukar det finnas repor och sånt då?

Kent:
Just det den killen har jag totalt glömt bort, hade en kompis som bodde ovanför lorry innan det brann ner för ett par år sen. Tack för tipset.

mnm_swe skrev:
Hej

Jag undrar var i stockholms city eller i västerort man kan hitta butiker som säljer begagnade objektiv?
(vet att det finns ett köp/sälj forum här också..)
Letar först och främst efter ett Nikon 80-200 2.8 och ett macro objektiv, men macrot köper jag nog nytt. Men man vet aldrig vad man kan snubbla på när man väl är där. :eek:)

Tacksam för all hjälp jag kan få.

/Micke

Sergelfoto brukar ha en del beggat, en hel del faktiskt, testa att kika där.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar