Annons

Begär jag för mycket?

Produkter
(logga in för att koppla)
Inget fel på priset egentligen, men det objektivet med sitt brännviddsområde är nog inte så attraktivt längre med den nya digitaltekniken och cropfaktorn på 1,5x med nikon.

Finns ju nya billiga pirater med 90mm brännvidd till lägre kostnad som dessutom bör ge bättre skärpa än en zoomoptik. Med tålamod borde du få det sålt till det priset så småningom. Annars sänk priset rejält om du behöver snabba pengar.

Du kan ju lägga om annonsen då de flesta bara läser första sidan på blocket, inte många bryr sig om att söka. Svar kommer oftast första dagarna sen blir det dött i regel.
 
Det är ett fint objektiv. Bland de bästa att ha för makro med zoomområdet och dess väl fungerande fokusbeténde.
Problemet är att det är ljussvagt. Eftersom det är välbyggt och dyrt så konkurerar det med AFS70-200/2,8G VR samt äldre AF80-200/2,8D.

Det är bara att hänga i med annonserandet.
/Erik
 
Det är säkert ett toppenobjektiv med bra skärpa och kvalité, men med tanke på pris och ljusstyrka så hade jag nog köpt ett 80-200/f2.8 istället. Men som sagt är du inte i ett extremt behov av att få sålt det snabbt så är det ju bara till att vänta ut "rätt" köpare.

Lycka till! :)
 
Jag tror att objektivet är relativt ointressant, de flesta önskar ju sig ett 70-200/2.8 eller 80-200/2.8.

Största svagheten är ju som nämndes ljusstyrkan.

Jag är rädd för att det blir mycket svårt att sälja för 8500,-
 
Jag skulle aldrig köpa det för det priset.

Som flera andra påpekat så får man ett Nikkor AF-S 70-200 för ca 6000-7000kr idag.
Väljer man Sigma så kostar ett nytt 70-200 2.8 inte mer än 7500kr.

Så ditt objektiv är tyvärr hopplöst ute bortsett från macrofunktionen.

Om du verkligen vill bli av med det hade jag poängterat macro i annonsen och krupit ner mot en 5000kr för att sedan pruta ner till 4000kr.

Då kanske...
 
Dajo skrev:
Som flera andra påpekat så får man ett Nikkor AF-S 70-200 för ca 6000-7000kr idag.

Ursäkta, var har du varit i höst? Du har visst inte hört talas om bristen på just detta objektiv. Såndan är eftertraktade som guld både nytt och begagnat.
Jag kan köpa det av dig för det priset och sedan sälja det för det dubbla:)
/Erik
 
eon skrev:
Ursäkta, var har du varit i höst? Du har visst inte hört talas om bristen på just detta objektiv. Såndan är eftertraktade som guld både nytt och begagnat.
Jag kan köpa det av dig för det priset och sedan sälja det för det dubbla:)
/Erik

Du förväxlar inte det med AF-S 70-200 VR nu?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.