ANNONS
Annons

Batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)

SteelPhoto

Medlem
Får hem min kamera snart som de sitter batteri grepp på, men vart gör man av batteriluckan som sitter på kameran när de är på? Tar man bort de eller är de kvar?

beror på vad det är för kamera.. Hade en Nikon D80 där fick man ta bort luckan.. men Den jag har idag så sitter luckan kvar...

Du tar bort luckan, och sätter den i en hållare på batterigreppet så att du inte tappar bort den

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Du tar bort luckan, och sätter den i en hållare på batterigreppet så att du inte tappar bort den

Okej! För köpte kameran begagnad och den var inte med så får köpa en ny... Hur är de med begagnad kamera? Är de dåliga efter 3 år eller håller dom bra?

3 år är inget för en kamera om den har hanterats varsamt och om slutaren inte mekaniskt börjar ta slut...

Bekymra dig mer om att ta bra bilder i framtiden än om hur många bilder kameran har gått än så länge, det är nog inte många procent av kamerorna som verkligen slits ut.

Går det verkligen på just 500D? Jag är tveksam, jag tror man måste ta bort locket och förvara det på annan säker plats.

Går det verkligen på just 500D? Jag är tveksam, jag tror man måste ta bort locket och förvara det på annan säker plats.
Så var de iallafall på min 550d, och om jag inte minns helt fel så är de samma grepp till både 500d och 550d, men jag kan självklart ha fel också. ;-)

Så var de iallafall på min 550d, och om jag inte minns helt fel så är de samma grepp till både 500d och 550d, men jag kan självklart ha fel också. ;-)

Nej, det är inte samma grepp. Det är BG-E5 till 500D och BG-E8 till 550D.

Nej, det är inte samma grepp. Det är BG-E5 till 500D och BG-E8 till 550D.

Det gick att förvara batterilocket i greppet. Min fråga är, behövs batteri greppet eller hur lång är batteri tiden?? Håller på och laddar nu så inte hunnit prova. Kameran såg ut att vara i bra skick, beställde 2 st 16 gb kort.

Det gick att förvara batterilocket i greppet. Min fråga är, behövs batteri greppet eller hur lång är batteri tiden?? Håller på och laddar nu så inte hunnit prova. Kameran såg ut att vara i bra skick, beställde 2 st 16 gb kort.

Jag skulle nog säga att oftast använder iaf jag batterigreppet av den anledningen att det är skönare att hålla kameran, framförallt när man fotar vertikalt. Gillar man inte batterigrepp (kameran blir ju ganska mycket större och tyngre) kan man ju lika gärna ha med sig ett extra batteri i fickan och byta när det börjar sina.

Jag skulle nog säga att oftast använder iaf jag batterigreppet av den anledningen att det är skönare att hålla kameran, framförallt när man fotar vertikalt. Gillar man inte batterigrepp (kameran blir ju ganska mycket större och tyngre) kan man ju lika gärna ha med sig ett extra batteri i fickan och byta när det börjar sina.

Ok :) jag har rätt stora händer och de känns ju skönt, men skall beställa kamera väska så vet inte vad jag skall välja ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar