Annons

Batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)

[email protected]

Avslutat medlemskap
Hej! Är lite sugen på ett batterigrepp till min Canon EOS 450D, men vet inte riktigt vilket jag ska välja...
Det står mellan Canons originalgrepp Canon BG-E5 och Hähnel HC500D. Hähnel kostar hälften och man får med ir-fjärr. I mina öron låter det som skitkvalité i jämförelse med Canons. Någon som kan bekräfta/dementera min farhåga?
MVH
//Andreas
 
Är i samma funderingar som du, fast jag kommer inte att skaffa ett Hähnel HC500D (eller Hähnel HC450D). Var och kollade på det hos Expert idag, visst trevligt med trådlös fjärrutlösare men batterigreppet saknar funktionsknappar och kan inte ta vanliga batterier, verkade oxå kännas väldigt beige (dålig kvalité) ut.

Ett original grepp är dock alldeles för dyrt för min ekonomi, så jag lutar mot att skaffa något av dessa.
Phottix bp-450d 879 kr hos Kaffebrus
Batterigrepp YongNuo BP-450D hos fotofyndet för 899 kr
Ansmann Battery Grip C-500 pro pris nånstans mellan 900-1000 kr har ingen bra webbshop till denna modell.

edit. Glömde säga att jag oxå har en EOS 450D.
 
köpte bg Hähnel HC450D. till min 450 för ett år sedan och den fungera perfekt än idag, vist nackdelar finns som föregående talare skrev, inga funkons knappar, och finns ej någon insats för vanliga aa bat.

men ångra mig inte en sekund av detta köp, om man klarar av att förbi se plastig heten så är det ett bra köp för mer än hälften av canons orginal bg skulle kosta.

/kristian
 
hmm, men originalgrepp till en 450d säljs ju för under tusenlappen i affär i sthlm, då är väl valet lätt?

Skulle tippa på att de du sätt är batterigrepp som motsvarar BG-E5, verkar konstigt annars om butik kan ha billigare priser än samtliga internet-butiker. Nätpriset ligger på mellan ca 1300 - 1500 kr för originalet.
 
Jag är också en av de här personer som är ute efter ett batterigrepp till sin 450D. Är det någon som har det från fotofyndet? Är det fokus funktion när man trycker halvvägs på avtryckaren på det batterigreppet? Kanske en dum fråga men har ingen aning om hur det ser ut på den fronten när det inte gäller original prylar!
 
Jag är också en av de här personer som är ute efter ett batterigrepp till sin 450D. Är det någon som har det från fotofyndet? Är det fokus funktion när man trycker halvvägs på avtryckaren på det batterigreppet? Kanske en dum fråga men har ingen aning om hur det ser ut på den fronten när det inte gäller original prylar!

Ja Meike greppets knapper fungerar exakt likadant som de som sitter på kameran, du kan alltså trycka in halvväg bland annat.

Har bild på min kamera dock tagen med min gamla P&S.
 

Bilagor

  • 4926663068_bb1e0fdb70_b.jpg
    4926663068_bb1e0fdb70_b.jpg
    22.6 KB · Visningar: 642
Senast ändrad:
Skulle vilja ha ett grepp till min Pentax K-5, men där har vi en prislapp på 2700:- för ett orginalgrepp. Upptäckte dock sidan dealextreme.com som hade ett piratgrepp för 450:-

Av vad jag kan läsa är det en seriös butik och att kvaliten kan vara både bra och dålig på deras prylar. Var iaf fantastiska priser. Nån som har erfarenhet av butiken eller greppet?
 
Jag har handlat från DealExtreme, dock ej just det greppet. Det är precis som du säger: en stor seriös nätbutik som säljer billiga Kina-prylar. Butiken har alltid fungerat bra för mig, leveranser funkar etc - däremot är ju billiga saker oftast just det: billiga. Jag har varit nöjd med allt jag köpt därifrån givet priset.
 
titta annars på beg. marknaden, köpte själv ett 2 år gammalt bg-2n med låda och allt som var i nyskick för 600kr inkl frakt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.