Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bandfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Annika B

Aktiv medlem
Jag har blivit ombedd av ett lokalt band att ta några foton på dem.
Fotograferingen ska ske före en spelning och jag har absolut ingen erfarenhet av detta opch har inte någon mer utrustning än min Olympus C-750 UZ.
Vad ska jag tänka på?
Några tips på hur ett bandfoto ska se ut med uppställning osv. De är 5 stycken i bandet.

Du bör ju på nått sätt försöka förmedla bandets attityd/musik genom dina bilder. Så om de är superhårda så kanske de ska se onda ut i en trashig miljö tex...

Eller om det är dansbandsmusik de spelar så ska det nog vara lite snällare, ljusare och trevligare för att målgruppen inte ska bli skrämda =)

Edit:
Fast det hade du nog redan förstått.
Prata igenom med bandet vad de vill säga kanske.

Hur mycket ska jag ta för fotograferingen? Det är både bandfoton och livebilder som ska tas. Men jag vill inte ta för mycket för jag är så liten och dom tjänar ändå inget på deras musik, tror jag. Vad är er åsikt?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar