Annons

Balen

Produkter
(logga in för att koppla)

JoeCole

Aktiv medlem
Ja för många är det ju studentbal i dessa tider.
Någon som ska fota det ?
Jag ska fota en kille och en tjej idag.
Tänkte att man kunde dela med sig lite tips.
Både estetisk och teknisk.
Vad är bra att tänka på ?

Jag tog några klyschiga bilder förra helgen, ställde paret i mjuk skugga från ett träd, hade massa gröna lummiga buskar runtomkring och bakom och såg till att få riktigt kort skärpedjup och lättade skuggor lite med blixt. Fint grönt skimmer och så. Men inte orginellt för fem öre.

Ett tillfälle bland många i söndags! hällregn mest hela dagen så det blev till att få in ungdomarna där det gick!, b.la. i detta lusthus.

Bilagor

• _mg_6032.jpg
    _mg_6032.jpg
    49.8 KB · Visningar: 254
Balbild tagen i studio

Vet att klänningen är utfrätt.

lina.jpg

honkan skrev:
Ett tillfälle bland många i söndags! hällregn mest hela dagen så det blev till att få in ungdomarna där det gick!, b.la. i detta lusthus.

Hoppas du inte tar illa upp. Jag gillar bilden och dess komposition och sitter och tänker att så mycket bättre det hade blivit med en softad blixt eller reflektor.

Det kanske beror på det lilla formatet, kunde inte hitta bilden i dina album, och den vita inramning man får på bilder i forum men tösens kontraster i ansiktet ser för markerade ut. Dessutom blir det lätt för mörkt under tak.

Jag kanske har fel, jag vet att denna tråd är inte för bildkritik men kanske kan du se det som ett förslag i ren fotografisk anda.

/AnWi (som är lika kritisk till sina egna alster)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar