Annons

Bör jag lämna tillbaka nya sony a300?

Produkter
(logga in för att koppla)
OT-varning.

En sådan grill har jag med Torbjörn, en fröjd o sätta ihop. Det tog en hel förfest innan miljonte muttern var på plats, vi blev nästan för onyktra för att grilla.



Ja.. Du vet hur det var..Vi höll på att rent kasta den åt fanders.. Och det tog en sommar innan jag lyckades fatta att man får inte fylla på med för mycke kol i den. För då blir det ingen glöd alls därför den kväver sig själv..

Men nu fungerar den.. Längtar tills den är varm o go igen här på baksidan..

Sorry ot ja mee...
 
Där tänker du rätt fast fel eller?

Överexponerad iso 1600 blir iso 800 och underexponerad blir 3200 (+-1 steg) och då förutsatt att man kompenserar upp/ner till 0 igen i RAWhanteringen.
Jag skrev väl aldrig något om att kompensera i RAW-behandlingen. Den exponering som Torbjörn skapat motsvarar närmare det resultat som han skulle fått med kameran på ISO800 utan exponeringskompensation än ISO1600 (eller ISO3200) utan exponeringskompensation.
 
mayro tack för ditt inspirerande inlägg (nr 25) det var precis så jag kände från början när jag såg vilka hemska bilder jag fotade men nu börjar det kännas lite bättre! Kanske kommer det ngt foto framöver :)
Kul o höra vilken grill jag ska undvika oxå ;-)lät ingé vidare..

Otroligt vilken hjälp och pepp jag fått här inne, det tackar jag supermycket för!
Tyvärr vill jag numera gå både på fotokurs och köpa nya objektiv och blixtar vilket min ekonomi inte riktigt tillåter.

Men kom gärna med fler bokförslag då de ofta kan lånas på biblioteket, jag ska hålla utkik efter den AndyK tipsade om.
 
Hur går det för dig?? Man väntar ju lite nyheter... Så??

Får du nån snurr på kamerans och ditt samarbete??
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.