Annons

Böcker om komposition? Tips önskas

Produkter
(logga in för att koppla)
Snack om svalt intresse för lite fototeori ;-)! Kanske är fel forum denna hamnat i, men jag tyckte att den kanske skulle passa här...

Ja den är läsvärd precis som flera andra av hans böcker..Tidningen Foto hade också en typ av "fotoskola" för några år sedan, hör med dom om det finns häften kvar. Låna även lite böcker på bibblan av namnkunniga svenska naturfotografer och studera dom vackra bilderna, nyttig värre..
Mvh/Gunte..

gunte skrev:
Ja den är läsvärd precis som flera andra av hans böcker..Tidningen Foto hade också en typ av "fotoskola" för några år sedan, hör med dom om det finns häften kvar. Låna även lite böcker på bibblan av namnkunniga svenska naturfotografer och studera dom vackra bilderna, nyttig värre..
Mvh/Gunte..

Några specifika tips på sådana?

Tidningen Foto´s särtryck finns fortfarande att beställa. Jag köpte dom direkt från Foto på Elmia mässan som var i lördags. Väl värda sina pengar tycker i alla fall jag.

Tidningen Foto´s 5 särtryck som jag hittade på Elima heter:

Digitalskolan
Bildskolan
Motivskolan
Naturfotoskolan
Systemkameraskolan

Så vitt jag vet finns dom att beställa från tidningen Foto fortfarande.

Bluedude skrev:
Tidningen Foto´s 5 särtryck som jag hittade på Elima heter:

Digitalskolan
Bildskolan
Motivskolan
Naturfotoskolan
Systemkameraskolan

Så vitt jag vet finns dom att beställa från tidningen Foto fortfarande.

Skall kolla på Universitetsbiblioteket här i Umeå om dom kanske kan finnas där. Dom har en hel del fotolitteratur vet jag...

Blev ju fart på den här tråden nu :)!

Kör på bara. Assur, någon? Eller kanske lite engelsk littaratur på området?

Ulf sjöstedts böcker om komposition är lätta och lärorika. Ett annat tips är boken om "De stora mästerverken" av Robert Cumming 69kr på bokrean. Står en del intresanta förklaringar om bilduppbyggnad.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar