ANNONS
Annons

Bästa labbet

Produkter
(logga in för att koppla)

jseffel

Aktiv medlem
Frågan hör väl inte riktigt hemma i det här forumet men misstänker att ni har bäst koll ni som hänger här.

Jag har lyxat till vardagen med att fota en rulle Fujifilm Sensia 200 och nu är frågan vilket bolag som gör bäst printar nuförtiden. Har provat expert tidigare och de kommer jag inte använda igen. Så summa sumarum - vart ska jag skicka filmen för framkallningar + kopiering?

Crimson framkallar Diafilm (typ sensia och andra E6-processfilmer). Kan också skanna dem så att du sen kan jobba vidare med dina digitala filer.

Det har hänt att jag anlitade Expert och kastade tillbaka hälften av bilderna, men man ska kunna förklara för de varför och vad är det för fel de har gjort. Kanske det är inte den lättaste för gemena man att göra. Man måste vara hemma i färgkopiering. Men de enklaste felet ser ju alla. De i regel har problem med underexponerade bilder som blir mycket kornigt eftersom de bara standardbelyser, använder en genomsnitt filtrering men det har ju alla labb.

Mitt förslag är att inte acceptera de bilder du inte gillar. Låt de göra om en gång till.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar