Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa fotoaffären i Amsterdam?

Produkter
(logga in för att koppla)

mattssonerik

Ny medlem
Hej,
Jag ska till Nijmegen och Amsterdam i Holland under några dagar. Är det någon som känner till någon riktigt bra fotoaffär i någon av städerna? Jag är på jakt efter nytt 35mm-objektiv till Canon.

Tack på förhand,
Erik

CameraNU.nl

CameraNU.nl är en ofta rekommenderad nätbutik i Holland. De har en fysisk butik på 550 m2 i URK, som jag inte har en aning om var den staden/byn ligger. Fast Holland är ju inte särskilt stort till ytan.

Du kan kolla på sortiment och priser här:

http://www.cameranu.nl/en/

Där kan du också beställa för avhämtning i butiken.

Contact details
CameraNU.nl
Het Spijk 8
8321 WT Urk
Telephone: 0527 - 690 404
Email: [email protected]

Min erfarenhet

Hej,
Jag ska till Nijmegen och Amsterdam i Holland under några dagar. Är det någon som känner till någon riktigt bra fotoaffär i någon av städerna? Jag är på jakt efter nytt 35mm-objektiv till Canon.

Tack på förhand,
Erik

Jag har varit inne på KameraExpress i både Amsterdam och Rotterdam. Bra och trevlig personal i bägge butikerna (köpte ett Sigma 150 m macro). Tyvärr har jag inte hittat något annat sätt att få hemsidan begriplig ;-) än att surfa med Chrome och få den översatt men man fattar ganska mkt av holländska som det är, ffa om man vet vad man vill ha för produkt. I butikerna var dom bra på engelska.

kameraexpress.nl
Trevlig resa,
Johan

KameraExpress, check

Tack för tipset, jag adderar KameraExpress till listan på ställen att besöka. Hittade även Foto Professionals inte långt från centralen.

Jag har troligen fel, men har inte Canon ett billigt 35 mm-objektiv, likt deras 50 mm för runt tusenlappen? Jag har bestämt för mig att jag sett ett sådant i någon nätbutik, men nu kan jag inte hitta något alls (den som finns ligger på ca 2500 kronor).

Erik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar