Annons

Autofocus på 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

flugan

Aktiv medlem
Det är så att min autofocus på min 300D la av för några helger sen, och jag funderar på om det är nån idee att laga upp den, då den är över 2 år gamal, dock är det inget annat som har krånglat på den.

Är det nån som har samma problem, har för mig att jag läst nåt innan om det. Men kan inte hitta vart.
 
Japp.. jag har testat allt annat.. flera olika objektiv, blåst i den.. kontakter.. ja, du vet.. all man kan göra själv :)
 
Jag har ändrat tillbaka från rysshack och nollställt alla inställningar, så jag tror att det är smuts på AF sensorn, så frågan är hur mycket kostar det att laga det? är det nån idee?

Då jag fotade ganska mycket förr och har fotostudio med en polar så vill jag ju ha en kamera, men 300D räcker för mina behöv just nu :D

Där av känns det lite "jobbigt" att lägga ut massa pengar på en helt ny kamera om det går att laga till en billig peng.
 
Om det nu skulle vara smuts på AF-sensorn (inte riktigt lika troligt om alla AF-punkterna är ut funktion) så kan det hjälpa att fälla upp spegelnoch blåsa med en blåsboll i botten av kamerakuset, framför sensorn. Det är där AF-sensorerna sitter.
Det kan ju mycket väl vara något som faktiskt har gått sönder åxå, såklart men...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.