ANNONS
Annons

Att tillverka adapterringar

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanHelgeAndersson

Aktiv medlem
Hej
Plötsligt blev jag fundersam över följande spörsmål.
Om jag som privatperson/enskilt bolag eller så - med hjälp av avancerad teknik (3D-scanning/avancerade fräsverktyg/3D-printrar etc) lyckas tillverka adapter-ringar mellan olika fabrikanters kamerahus och andra fabrikanters objektiv, kan jag då sälja sälja dessa (på nätet t.ex.) utan att göra intrång på några fabrikanters patent, mönsterskydd etc. Dvs, löper jag risk att bli föremål för juridiska processer om jag skulle tillverka och sälja dylika adapter-ringar???
/Helge

Hej
Plötsligt blev jag fundersam över följande spörsmål.
Om jag som privatperson/enskilt bolag eller så - med hjälp av avancerad teknik (3D-scanning/avancerade fräsverktyg/3D-printrar etc) lyckas tillverka adapter-ringar mellan olika fabrikanters kamerahus och andra fabrikanters objektiv, kan jag då sälja sälja dessa (på nätet t.ex.) utan att göra intrång på några fabrikanters patent, mönsterskydd etc. Dvs, löper jag risk att bli föremål för juridiska processer om jag skulle tillverka och sälja dylika adapter-ringar???
/Helge

Hej !

Juridiken , ingen aning, men att direkt kopiera nått är ju i regel vanskligt.

Men, förutom detta, gör en sökning på Eb, ex liknande denna och kolla
vilka möjligheter du har att sälja:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odk...R1.TRC0.A0.XOM+nex+&_nkw=OM+nex+&_sacat=15200

//MW

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar