Annons

Att ligga i framkant

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomasz

Aktiv medlem
Efter någon sorts paus från FS (jag har alltså inte lagt upp bilder eller skrivit i forum på några dagar) tycker jag att jag har sjunkit ner i mossan lite grann. Det kan gå ett helt dygn mellan tittar på mina bilder, och ännu mer mellan tittar på min profil.
De bilder jag kommenterat under pausen är inte bilder som lagts upp under senare tid (alltså de senaste dagarna), kanske med en del undantag.

Det jag gillar med FS är responsen. Kanske inte alltid direktrespons på mina bidrag, men just känslan av en gågata där folk pratar och debatterar med varandra. Man går in på FS för att lyssna, känna och babbla, för att känna lite gemenskap.

Men för att återknyta till rubriken och ämnet så vill jag delge en fundering. Är det så, precis som i samhället i övrigt, att det bara är "det aktuella" som gäller? Jag tycker att intressanta trådar från så sent som december förra året dör ut. Bilder i kritik- och andra pooler får sina flesta kommentarer den helg de läggs ut (bilder som läggs ut under veckan får mindre uppmärksamhet).

Att ligga i framkant är i denna tråd att hela tiden titta på det som är nygjort -en kort stund- sedan kasta det bakom sig och titta framåt igen. Jag menar alltså inte nyskapande, något som enligt mig kräver mycket mer tid.

Det här är bara en iakttagelse, jag menar inte att det är varken bra eller dåligt. Men någon tycker kanske att det är mycket värt att ligga i framkant och delta i hetluften. Tyckarexperterna givetvis, men ni andra då? Ni som strosar på gågatan en söndagkväll och undrar vad alla andra gör just då.
 
Så är det ju. Jag tittar mest på nyinlagda bilder, hela systemet bygger på det med fallande sortering i datumordning.

Jag skulle vilja få en lista med fem helt slumpvisa bilder som jag enkelt kan titta och ge kommentar på - det skulle absolut öka mitt eget kommenterande.
 
Haha. Tack!

Oj, vilken press jag fick på mig nudå! :-D

Edit: Fick upp tjugo bilder, några på barn, några på snowboardåkare och en del på blommor. Men de andra kommenterade jag iaf.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.