Annons

Arkivprogram för ljud?

Produkter
(logga in för att koppla)

jpgrahn

Aktiv medlem
Finns det bra programvara för att hantera ljudinspelningar? Motsvarande vad lightroom och liknande program gör för bilder.

Finns det bra programvara för att hantera ljudinspelningar? Motsvarande vad lightroom och liknande program gör för bilder.

Eget svar på min fråga.
Audocity verkar dyka upp när man söker på programvara.
Men hur gör man bäst för att hålla reda på en massa olika ljudklipp?
Jag skulle vilja jobba mer med att sätta ihop ljud och stillbilder. Och kanske någon filmsnutt.
Soundslides kan ju fixa snygga bildvisningar men jag är helt bortkommen vad gäller ljudredigering.
Därav frågan.

Tacksam för tips!

Jag har inget svar men är intresserad av att se om någon annan har det. Katalogfunktionen i Lightroom för ljud vore najs!

/b

Frågade en DJ...

---

Majk: Hey TK, quick q (as you're the 'soundiestest' person I know)... Someone asked me for a "sound version of lightroom", i.e a place to store and sort lots of little sound files, like effects, songs, ambient, etc. To have a taggable/searchable lib? Is there such a software? Where should I tell him to start looking?

TK: iTunes.

Majk: haha, kill me now pls.

TK: Lol. I'm actually being deadly serious!
If he imports his files properly and tags them properly from the start, he'll have an impeccable system in place that can be sorted by "playlists" that he defines or auto-playlists if he creates genre's for his soundfiles

Majk: yeah, but I should've thought of that! Ok, follow-up... if he wants to put sounds to still images, a fairly simple program to edit/mix sounds? Bonus if they can be added to a slideshow kinda thing?

TK: ermmmmm....opensource linear film editing software is a bit over my head, although i reckon there may be a Quicktime software for like less than £30 that might do that...I had some bookmarked stuff in regards to video editing software (that's simpler than Final Cut Pro or Adobe Premiere) ..but i are at work now, will send links when home in 2 hours or so

Majk: Cool, is Audocity good for the edit/mixing thing?

TK: Audacity?? it's purely audio as far as i know...you can put sound files together and export it as one sound file under various formats though

Majk: yeah, but then I guess he could make slideshows in Lightroom and add the edited sound file in the soundtrack section...

TK: if lightroom has the capability to do that then yeah...

----

"tänkte inte itunes" eller "tänkte inte itunes"? :)

Men när hon sa iTunes så var det som någon slagit mig i fejset, är ju faktiskt ett helt ok katalogsystem för ljud om man tänker efter :) Gengers, labels, ratings, keyword, etc, etc...

Jag menade förstås "tänkte inte PÅ itunes"!
Inte van vid telefonen än...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto