persept
Aktiv medlem
Efter att ha läst tråden om 1D4 http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=96680&page=135 där man undrar hur man skall kunna förbättra kameran i framtida modeller så undrar jag om det inte är dags för ett helt nytt sätt att sköta kameran. Själv lyckas jag ändra programvredet ofta när jag stoppar ner min kamera i bagen. Andra lyckas ändra inställningar under fotografering. Är sättet att sköta dom fundamentala parametrarna tid, bländare, känslighet och skärpa verkligen optimerade eller följer vi bara gamla invanda mönster:
1) lurar det ett helt annat sätt att styra kameran med avseende på vilka parametrar som anges runt hörnet?
2) finns det möjligen ett helt annat sätt att kommunicera ovan parametrar till kameran än den blandning av knappar, vred och rattar/skärm som det ser ut idag?
Själv skulle jag vilja ha bort ratten med program då den har orsakat många förlorade bilder när det börjat gå undan i svängarna. Har ni funderat nåt på detta - fram med dom galna "far out" ideerna...
1) lurar det ett helt annat sätt att styra kameran med avseende på vilka parametrar som anges runt hörnet?
2) finns det möjligen ett helt annat sätt att kommunicera ovan parametrar till kameran än den blandning av knappar, vred och rattar/skärm som det ser ut idag?
Själv skulle jag vilja ha bort ratten med program då den har orsakat många förlorade bilder när det börjat gå undan i svängarna. Har ni funderat nåt på detta - fram med dom galna "far out" ideerna...