Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Antal blixtar

Produkter
(logga in för att koppla)

Kamal

Aktiv medlem
Jag håller på planera en studio, jag funderar lite på antal blixtar som jag ska köpa, har tänkt köpa BX400 blixtar. min fråga är om jag ska köpa 2st blixtar och en reflektor eller om jag ska köpa 3 stycken.

Mitt mål är alla typer av porträtt fotografering
 
Jag håller på planera en studio, jag funderar lite på antal blixtar som jag ska köpa, har tänkt köpa BX400 blixtar. min fråga är om jag ska köpa 2st blixtar och en reflektor eller om jag ska köpa 3 stycken.

Mitt mål är alla typer av porträtt fotografering

2 st och en reflektor kommer du långt på. Klart det är bra med 3st blixtar, men det kostar mer. Man kan få snygga bilder med 1 st blix och reflektor med.

MVH Ralf
 
Om du vill växa kan det vara en idé att vänta på BX Ri som kommer snart.

Du klarar mycket med en blixt, mer med två och ännu mer med tre osv.

Blixtarna kostar en del men glöm inte tillbehören, de kostar en hel del de också. Det k a n vara en bra idé att börja med ett billigt kit. Du får säkert ett helt kit med ett par blixtar och tillbehör för samma pris som EN eli blixt. Titta på t.ex kaffebrus.
 
Om du vill växa kan det vara en idé att vänta på BX Ri som kommer snart.

Du klarar mycket med en blixt, mer med två och ännu mer med tre osv.

Blixtarna kostar en del men glöm inte tillbehören, de kostar en hel del de också. Det k a n vara en bra idé att börja med ett billigt kit. Du får säkert ett helt kit med ett par blixtar och tillbehör för samma pris som EN eli blixt. Titta på t.ex kaffebrus.

Hmmmmmm, det verkar som att fok har fastnat lite för detta med pengar,

1) pengar är inga problem ( inom rimlig gräns)
2) jag vet att 100 blixatar är bättre än 99
så min fråga är , hur många blixtar är det rimlig att börja med för en proffsig porträtt fotograering
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.