Skapade tråden mest för att jag själv läst en del dålig kritik om Nikons verkstad & självklart är inte alla nöjda. I & med att jag var nöjd själv ville jag dela med mig.
På mitt jobb säljer jag bl.a Nikon & när jag talade om för vår resande där att min D3 tyvärr strulade sa han till min förvåning att "den där kameran garanterar ju vi att den ska hålla si & så många slutar/spegelrörelser, så bara in med den tillsammans med kvitto så ska det nog lösa sig". Blev lagom förvånad över att han använde ordet "garanti" i detta sammanhanget, hade inte tänkt tanken att reklamera för detta felet. Jag lade i alla fall med kvittot & skickade in kameran, den ankom till Nikon den 12/6. Idag då, fick jag meddelande att den är klar. Till en kostnad av 0,00 kr. kunde jag hämta ut den, med utbytt bländarmekanism samt ny gummiklädsel.
Så det var mest därför jag ville dela med mig - för jag (återigen) fått bra & snabb service från Nikons verkstad. Jag är inte heller nån NPU user så jag förväntar mig inte så snabb service. Det var ungefär det som var poängen med tråden, inte heller var det gissningstävlan som Afe trodde eftersom man inte kunde vinna nåt. Allt som allt trodde inte jag heller inte den skulle bli klar på 13 dagar & inte heller att Nikon skulle ta det felet på reklamation, även om jag vet att den modellen är konstruerad att gå långt fler exp. än min kamera. Så - gott jobb igen Nikon!