Annons

Ang. Nikon & service, D3s

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniel Papic

Aktiv medlem
Spegeln i D3s:en la tvärt av. Lyfte inte alls, varken vid exponering, spegeluppfällning eller nåt annat. Så den åkte på service, som reklamationsärende. Köpt sept 2010, har gått ca 50000 exponeringar, i ett f.ö. gott skick.

Hur tror ni att det gick/ang. reklamationen?
 
Jag hoppas och tror att Nikon tog det som goodwill. Den kameran skall ju klara bra mycket mer än 50´ exponeringar!
 
Kameran kan ha råkat ut något som gör att den inte går att reparera alls utan att det blir jättedyrt, men vad är poängen med frågan? Gissningstävlan?
 
Skapade tråden mest för att jag själv läst en del dålig kritik om Nikons verkstad & självklart är inte alla nöjda. I & med att jag var nöjd själv ville jag dela med mig.

På mitt jobb säljer jag bl.a Nikon & när jag talade om för vår resande där att min D3 tyvärr strulade sa han till min förvåning att "den där kameran garanterar ju vi att den ska hålla si & så många slutar/spegelrörelser, så bara in med den tillsammans med kvitto så ska det nog lösa sig". Blev lagom förvånad över att han använde ordet "garanti" i detta sammanhanget, hade inte tänkt tanken att reklamera för detta felet. Jag lade i alla fall med kvittot & skickade in kameran, den ankom till Nikon den 12/6. Idag då, fick jag meddelande att den är klar. Till en kostnad av 0,00 kr. kunde jag hämta ut den, med utbytt bländarmekanism samt ny gummiklädsel.

Så det var mest därför jag ville dela med mig - för jag (återigen) fått bra & snabb service från Nikons verkstad. Jag är inte heller nån NPU user så jag förväntar mig inte så snabb service. Det var ungefär det som var poängen med tråden, inte heller var det gissningstävlan som Afe trodde eftersom man inte kunde vinna nåt. Allt som allt trodde inte jag heller inte den skulle bli klar på 13 dagar & inte heller att Nikon skulle ta det felet på reklamation, även om jag vet att den modellen är konstruerad att gå långt fler exp. än min kamera. Så - gott jobb igen Nikon!
 
Så bra att det löste sig så smidigt :)

Jag trodde inte att de garanterade ett visst antal slutarrörelser, utan att de testa att den håller för det bara.
 
Trevligt med lite bra upplevelser :)

Kan fylla på med en till

Lämnade in min D800 för att para ihop den med 5 objektiv. Hus och ett objektiv var nya nog för att ha garanti.
Efter två-tre veckor ( inte helt säker på tiden ) kommer allt tillbaka. Objektiven uppmätta, justerade mot huset som är har fått AF justerad.

Allt till kostnaden 0:- (goodwill stod det på fakturan)
 
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar