Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alternativ användning av kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)
Inget nytt under solen. Jag praktiserade detta men utan is under en räcka med år bl.a under sommarmarknaden här i byn. Även när jag inte var i tjänst under en och annan hemmamatch på idrottsplatsen också. Oj, nu är fotografen här, bäst att vi ser städade ut.

Men jag blev avslöjad ganska snabbt och frågan blev då, behöver vi se städade ut idag? Kan förövrigt upplysa om att min lilla kameraväska rymmer 6 stycken 33cl burkar och den fungerar alldeles utmärkt som kylväska med bibehållen kyla under ett par timmar lätt även när temperaturen ligger upp emot 25 plus.

//SKÅL /R

Inget nytt under solen. Jag praktiserade detta men utan is under en räcka med år bl.a under sommarmarknaden här i byn. Även när jag inte var i tjänst under en och annan hemmamatch på idrottsplatsen också. Oj, nu är fotografen här, bäst att vi ser städade ut.

Men jag blev avslöjad ganska snabbt och frågan blev då, behöver vi se städade ut idag? Kan förövrigt upplysa om att min lilla kameraväska rymmer 6 stycken 33cl burkar och den fungerar alldeles utmärkt som kylväska med bibehållen kyla under ett par timmar lätt även när temperaturen ligger upp emot 25 plus.

//SKÅL /R
En bra anledning till att ta den större ryggan istället för slingshot:en nästa gång man är ute med kameran ;)

En bra anledning till att ta den större ryggan istället för slingshot:en nästa gång man är ute med kameran ;)

Om jag bara tar med ett objektiv (monterat på kameran) så får jag plats med hyfsat många 33 cl även i min slingshot (modell 200). Om jag inte minns fel så klämde jag senast in 6 st Heineken. Även extrafacket kan med fördel användas. Det blir förstås lite trångt i ryggan till en början, men utrymmena töms ju på innehållet allt eftersom. :)

Kameraväska?

Ingen dum idé
Det gäller att ha en vattentät väska annars kommer ju folk att fundera varför det droppar vatten ur forografens väska.
Om man har en ryggsäck så är det risk att vatten rinner ner i kalsongerna.

Jag rekommenderar att Du köper en liten pocketkamera så kan du ju ta några bilder. Gör det innan väskan blir tom. Det kanske blir trevliga bilder. Vem vet.

En undervattenshus kanske kan komma till användning.

Om jag bara tar med ett objektiv (monterat på kameran) så får jag plats med hyfsat många 33 cl även i min slingshot (modell 200). Om jag inte minns fel så klämde jag senast in 6 st Heineken. Även extrafacket kan med fördel användas. Det blir förstås lite trångt i ryggan till en början, men utrymmena töms ju på innehållet allt eftersom. :)
Jo, 6st 33:eek:r får plats med lätthet i en AW200. Fast dom tar också slut på tok för fort :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar