Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Allround objektiv till Canon??

Produkter
(logga in för att koppla)

Light Head

Aktiv medlem
Vilken tråkig rubrik..

Sigma 18-200 är ju poppis,, men vilket är bästa köp??

Ett objektiv som funkar bra på semestern och till min 40D?

Billigt, plastigt och lätt med förvånansvärt bra bildkvalité:
Kombinera EF-S 18-55 mm f/3,5-5,6 IS med EF-S 55-250 mm f/4-5,6 IS.

EF-S 15-85 mm f/3,5-5,6 IS USM är i en annan byggklass, men kostar väl också mer än de andra två tillsammans.

Blir det inte lite för lite zoom? (Står i begrepp att köpa ett Sigma 18-50 2.8)

Köp den då och ta med ditt EF-S 55-250 IS eller 70-200/4L IS som du redan verkar äga.

Optiska egenskaperna hos Sigma 18-200 belönades med 2 stjärnor av photozone, medan uppföljaren med OS fick hela 1½. Verkar ruggigt bra, funderar nästan på att köpa båda... ;-)

Känns som om Canon 70-200 4L är lite för "exklusivt" att bära med sig på semestern, och jag har tänkt mig att byta mitt 55-250 mot ett som har lite mer vidvinkel. (Förövrigt känns det som ett väldigt prisvärt objektiv)

Senast jag var på semester hade jag med mig EF 70-200 mm f/4L IS USM och EF 24-105 mm f/4L IS USM och lite annat. Men det var jag, det.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto