ANNONS
Annons

alla verkar ha problem med sina kameror?????

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniell Fherm

Aktiv medlem
hej!


när man läser här på forum..så verkar dom flesta ha problem med sina kameror???? är det någon kamera som inte har några problem=???
 
Pentax *ist DS.
Även min Pentax KX, den har tuffat på sedan 70-talet utan problem.

Problemet med dom "stora" märkena är nog att dom massproducerar sina prylar --> lägre kvalitet.
 
Pentax LX; problemfri.
Hasselblad 500 c/m. problemfri.

Det är förmodligen så att de som har problem klagar över dom, men de vars kameror funkar fint är ute och plåtar och låter inte höra av sig.

-- MW
 
allting ær ju himla relativt.
vissa gillar att utværdera sin utrustning till max, ingenting kan vara "perfekt".

de ær ju på så sætt man får skaer o ting bættre, utveckling.
 
Magnus W skrev:


Det är förmodligen så att de som har problem klagar över dom, men de vars kameror funkar fint är ute och plåtar och låter inte höra av sig.

-- MW

Ja, och detta i kombination hur mycket användare de "stora" märkena har är det inte så konstigt att merparten av problemtrådarna handlar om 300d/350d/d70.

Men för att svara: har inga problem med någon av mina kameror, 10d/300d/f1. Förutom en canon S30 som ligger sönderskruvad i lådan efter att ha åkt i marken. Den lär nog ligga där ett tag till. Så sjukt mycket krimskrams inuti en såndär kompakt ;)

//M
 
:) Aldrig haft problem... :)

Har haft M Leicor i drygt 40 år..
Aldrig haft några problem..

Å min M6:a, som jag haft i en 15-18 år, som varit med på fjällvandringar,
(i regn) vinterturer i fjällen (-35) blöta fester ;-) i styrväskan på skakiga cykelvägar, under gatufotografering...
jag har aldrig haft några problem,
den bara funkar! :)

Då är det enkelt att fotografera!

Så jag fortsätter med min M6:a! :)
 
Magnus W skrev:

Det är förmodligen så att de som har problem klagar över dom, men de vars kameror funkar fint är ute och plåtar och låter inte höra av sig.

-- MW

Ja, med tanke på att det just nu är 51 516 medlemmar på FS, så är det nog inte så stor del som har problem egentligen. Men man upplever det ändå så, då många ställer frågor, inte bara kring fel utan också avseende funktioner av olika slag som man inte får rätt på.
 
Daniell Fherm skrev:
hej!


när man läser här på forum..så verkar dom flesta ha problem med sina kameror???? är det någon kamera som inte har några problem=???

De som har fungerande kameror kanske fotograferar istället för att skriva inlägg.
(min kamera fungerar och är ute på fototur just nu)
 
Ju mer finesser desto mera problem. Likadant med bilar etc. En gammal Volvo går i ur och skur. En gammal mekanisk och manuell kamera funkar för det mesta. Det som kan kärva är oftast slutaren men en service med rengöring gör att den funkar ytterligare 20-30 år.
 
3st Pentaxkameror, inga problem.
Dock är alla 3 filmkameror, och 2 av dom dessutom manuella och från 70talet.

Det underlättar en del, tror jag. ;)
Så mycket elektronik o grejjer som kan gå sönder i dagens digitalkameror.

/Henri
 
Contax 167MT - Problemfri (15 år!).
Contax 159MM - Problemfri (20 år!)
Nikon D70 - Problemfri (1 år, peppar, peppar...)

//Lasse
 
Daniell Fherm skrev:
hej!


när man läser här på forum..så verkar dom flesta ha problem med sina kameror???? är det någon kamera som inte har några problem=???

För några veckor sedan pågick en intensiv diskussion mellan div D2X ägare, tydligen något fokuseringproblem.
 
Graal skrev:
Ju mer finesser desto mera problem. Likadant med bilar etc. En gammal Volvo går i ur och skur. En gammal mekanisk och manuell kamera funkar för det mesta. Det som kan kärva är oftast slutaren men en service med rengöring gör att den funkar ytterligare 20-30 år.

Det är nog rätt som du säger. Har själv en Instamatic 133X som jag fick till min konfirmation i mitten av 70-talet. Går forfarande som en klocka. Enda problemet med den är att det börjar bli svårt att få tag på blixtkuber till den.
 
Har sällan eller aldrig haft några problem med mina kameror men nyligen gick ratten till min EOS 5 sönder, ett känt problem. Annars är det nog mest plastdetaljer på mina manfrottostativ som inte pallat med kyla och oöm behandling.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.