Annons

Akut Hjälp E-510

Produkter
(logga in för att koppla)

T. Guldstrand

Aktiv medlem
Hej!
Har fått problem med min E-510.
När jag tar ett kort räknar den ner antalet bilder som är kvar som vanligt, men går jag in o raderar bilden läggs det inte på att jag kan ta ett nytt. Räknaren räknar alltså endast nedåt!
Har formaterat minneskorten i datorn, i kameran o felet består.
Oavsett vilket minneskort jag sätter i så kan jag fortfarande ta lika många bilder..

Ska jobba i helgen o behöver kameran, någon som har en hög med tips på vad jag ska göra?!?

Tack på förhand!
Tobias Guldstrand
www.tobiasguldstrand.com
 
Låter underligt.

Har du både xD och CF? Testa dem ett i taget och formatera dem i kameran. Allt jag kan komma på just nu.
 
Har bara CF, testat tre st olika kort, inget hjälper...
Har formaterat både i dator och i kameran, ett antal gånger...
 
Har du provat uppdatera programvaran?, du har väl antagligen den senaste men prova ta hem den igen.
Kanske också fungera om du grundinställer kameran,
 
Senast ändrad:
detta har hänt för mig med, det är bara att formatera kortet så blire bra igen. Vet inte varför det blir så dock.
 
He He! Det låter som ett kul problem, vad händer när den kommer till noll? Öppnas LCD skärmen och det kommer ut en rykande varm pizza? :)
 
Nej, när den kommer till noll går det inte att ta fler foton... :(

Lite jobbigt iom att mina nästkommande fyra veckor kommer bestå av fotojobb, så jag hoppas verkligen att fotofirman kan lösa ut det på ngt sätt...
 
Jag upplevde liknande problem när jag använde "flytta" för att föra över bilder från kameran till datorn. När jag sedan kollade i kameran var bilderna borta men så också minnesutrymmet. Det löste sig genom att formatera kortet i kameran.
 
var inne i butik idag, minneskortplatsen som är trasig gissade dem på, då det fungerade med xD kort...

Men efter lite meckande fick vi igång CF, men glapp ngnstans är det ju garanterat... så det bli till att lämna in den när möjlighet finns...
 
Skaffa ett xD-kort för säkerhetsskull kanske?
Låter som en billig försäkring om det börjar strula igen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.