ANNONS
Annons

after effects

Produkter
(logga in för att koppla)

favvomannen

Aktiv medlem
filerna blir galet stora. vad skall man exportera till för
att inte bli av med kvalite när man color correctat klitp i after effects
från en 600d
 
Det beror ju på vad du menar med kvalité.

Du kan inte få små filer med jättebra kvalité. Det funkar inte så.

Du kan få (i min subjektiva värld) en lagom stor fil med tillräcklig kvalité för att kunna publicera på plats X
Det gäller bara att tala om vad plats X motsvarar; YouTube? DVD? Bluray? TV? Biofilm? etc.
 
menade

så bra kvalite att man har möjlighet att bestämma vart filen skall gå till i efterhand.

export som okomprimmerad avi blir 1 gig per minut vilket är lite saftigt om man gämför med filerna som kommer ur kameran.
 
Detta är väldigt mycket en smaksak.

Jag arbetar väldigt mycket i ProRes i hela arbetsflödet så mina mastrar får gärna bli ProRes också. Och där har du också olika nivåer.

Spar det så okomprimerat du har råd med. (råd med diskutrymme och pengar)
 
så bra kvalite att man har möjlighet att bestämma vart filen skall gå till i efterhand.

export som okomprimmerad avi blir 1 gig per minut vilket är lite saftigt om man gämför med filerna som kommer ur kameran.

Ok, om du jämför med kamerans filer så kan du komprimera ganska hårt. Kameran har inte så hög teknisk kvalité.
Exportera till motsv. format då, h264 i mp4 container. Du kan experimentera själv med vilken bitrate du vill använda. Börja med typ 10mbit

Vill du gå ett steg högre ändå så kör prores, det kräver dock att du använder Mac och har FinalCut installerat.
Har du inte det så kan du köra DNxHD. Men den formatet måste du hämta på Avids hemsida och installera. Formatet är gratis. Det är ett QuickTime format så det kräver att du har QuickTime också. 80mbit bitrate 8bit färg borde räcka.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.