Annons

AF 50/1.8D i lager?

Produkter
(logga in för att koppla)

BjornEdstrom

Aktiv medlem
Hej!

Jag är ute efter en 50/1.8D, men ingen har den i lager! Har kollat Cyber, Scandinavian, AC-foto, Pixmania och epostat Hegethorns (som inte verkar ha lagerstatus på hemsidan). Vet ni var man kan hitta en?

Tack.
 
Tack!

Lite otäckt när man missar något som är rätt framför ögonen, jag har handlat hos Dustin sedan flera år tillbaka. Var nog för insnöad att fotoprylar köper man på fotobutiker. :)
 
Är oxå ute efter detta objektivet..kollade på Dustin men det verkar som om Björn tog det sista ex dom hade i lager för det var slut....någon som vet något annat ställe som har det hemma i lager?
 
Skumt, jag beställde på julaftonskväll men avbeställde senare då jag inte orkade vänta längre, fick tag i ett fint begagnat exemplar av 1,4an istället. Men konstigt att det fortfarande inte kommit in! Beställde på cyberphoto jag med...
 
Det här var konstigt. Precis efter jag skrev mitt svar (inlägg 3 i den här diskussionen) loggade jag in på Scandinavian för att avbeställa därifrån och beställa från Dustin så jag kunde få mitt stativ snabbare... Så upptäckte jag att stativ och objektiv skickades igår. Så jag fick mitt 50mm från Scandinavian. Lagerstatus är densamma som tidigare dock, så vill man ha ett får man väl beställa och vänta. Med lite tur hamnar man långt fram i kön.
 
Det verkar som om "alla" ska ha detta objektiv samtidigt.
Det finns ingen inköpare i världen som kan förutse en sådan anstormning.

Ett ruggigt bra objektiv dock och jag är glad att jag hann innan dom tog slut överallt.
 
Man får väl helt enkelt ta och lägga in en beställning hos någon av firmorna och vänta.Att köpa det utomlands känns knappt lönt när det är så pass billigt här...anledningen till att det är slut överallt är väl för att det är ljus starkt och riktigt skarpt till ett otroligt pris.
 
Såg att technikdirekt.de säljer objektiv. Priserna verkar lite högre än dustin. I allafall på ovan nämnda objektiv. /M²
 
Skulle beställa 1,8D tidigare i veckan till firman men dom var slut på Nikon Svenska Ab leverans ca 3veckor!
 
Då är dom på gång i alla fall...får ta och lägga in en beställning idag så kanske man har sån tur att man får ett vid denna leveransen.
 
Jag hämtade ut mitt 50/1.8D idag, vilket varit restat ett tag från Cyberphoto. Jag måste ju säga att det är en trevlig liten glugg. Haha, nu känns ju kamerahuset helt plötsligt stort och otympligt.
 
Funderar på att köpa en från B&H, blir 870:- inklusive frakt. Även om man skulle åka på tull och moms får man det några hundra billigare än i Sverige.

(USA-versionen med worldwide garanti, parallellimporten är $10 billigare)
 
50/1.8 är ju inte helt nödvändigt att ha ett motljusskydd till, den har ju så djupt sittande frontlins. Skall man ändå ha ett så tycker jag att ett kollapsbart gummiskydd är smidigt. Det kan man ju bara rulla bakåt över objektivet när man inte använder det. Och det skyddar bra om man stöter i något.
 
jimh skrev:
Skall man ändå ha ett så tycker jag att ett kollapsbart gummiskydd är smidigt. Det kan man ju bara rulla bakåt över objektivet när man inte använder det. Och det skyddar bra om man stöter i något.

Ursäkta, var köper man ett sådant någonstans ? Som passar till ett Nikkor 18-70 objektiv ?
 
Det brukar finnas universalskydd i olika storlekar i Hamas pinupställ.

Men till 18-70 rekommenderar jag nog att du fortsätter med originalskyddet. Skall man ha ett skydd utan slitsningar till det objektivet så kommer det att vara så kort att det blir verkningslöst.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.