Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

7d ifrån kina

Produkter
(logga in för att koppla)
tänkte kolla om nån som har koll på om canons 7d är billigare i kina?
har en bekant som ska åka ditt och är i köpastadiet på en 7d.

så om nån sitter inne på mer info om tex priser, garanti, skillnad på kina kameror så är jag tacksam för alla info.

Det finns risk för kopior och menyer på kinesiska. Se upp! Jag skulle aldrig låta en bekant köpa något dyrare åt mig i Kina. Själv har jag varit i Kina åtskilliga gånger och aldrig känt något större behov av att köpa mer kvalificerade grejor än att jag kan låta mig bli blåst. Hong Kong är en annan sak, men skall man vara laglig, dvs momsa in gerjorna i Sverike, så skiljer det inte mer är 5% om ens det.

tänkte kolla om nån som har koll på om canons 7d är billigare i kina?
har en bekant som ska åka ditt och är i köpastadiet på en 7d.

så om nån sitter inne på mer info om tex priser, garanti, skillnad på kina kameror så är jag tacksam för alla info.

ja just kopior är det jag känner mig mest rädd för. Personen som ska inhandla åt mig har ett fotointresse så borde kunna se skillnad men man vet ju aldrig.

Får kolla lite mer om jag kan hitta vad de ligger på i pris ungefär och överväga om det e värt risken.

Kolla vad de kostar i Europa och bestäm dig för till vilket pris du är beredd att chansa på ett kinaköp. Din kompis bör i så fall besöka ett större elektronikvaruhus (det finns flera i alla större städer med massor av butiker) Där är chansen större att det inte är en kopia. Men för 17 se till att det finns meny och manual på engelska annars blir det nog rätt jobbigt. Garanti kan du glömma på att hus även om kineserna kommer att lova att det är internationell garanti. Möjligen fungerar det på objektiv.

ja just kopior är det jag känner mig mest rädd för. Personen som ska inhandla åt mig har ett fotointresse så borde kunna se skillnad men man vet ju aldrig.

Får kolla lite mer om jag kan hitta vad de ligger på i pris ungefär och överväga om det e värt risken.

Kolla vad de kostar i Europa och bestäm dig för till vilket pris du är beredd att chansa på ett kinaköp. Din kompis bör i så fall besöka ett större elektronikvaruhus (det finns flera i alla större städer med massor av butiker) Där är chansen större att det inte är en kopia. Men för 17 se till att det finns meny och manual på engelska annars blir det nog rätt jobbigt. Garanti kan du glömma på att hus även om kineserna kommer att lova att det är internationell garanti. Möjligen fungerar det på objektiv.

Alla menyspråk-kombinationer innehåller engelska, och engelsk manual går att ladda ner från Canons hemsida.

borde väll om inte annan gå flasha om med ny firmwire för språkets skull...
är mest om priser är fördelaktigt om jag ska köpa ifrån kina.

har annars möjlighet att köpa svensk och dra momsen och det kanske då blir billigare att köpa ifrån sverige.

Köper du utanför EU och momsar in kameran kan du också dra momsen i företaget.

borde väll om inte annan gå flasha om med ny firmwire för språkets skull...
är mest om priser är fördelaktigt om jag ska köpa ifrån kina.

har annars möjlighet att köpa svensk och dra momsen och det kanske då blir billigare att köpa ifrån sverige.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto