Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
6d+Win 8.1
- Trådstartare NiklasHeselius
- Start datum
vaktmästaren
Aktiv medlem
Hej!
Är det någon som fått trådlös överföring att fungera mellan canon 6d och windows 8.1?
Fungerade problemfritt med win7 men nu sitter jag med en laptop med win 8.1 och stöter på problem.
Mvh/Niklas
Har tyvärr inget svar på frågan. Men jag konstaterar att jag kanske gjorde ett bra val när jag valde min 6D(N), alltså utan både Wi-FI och GPS.
NiklasHeselius
Medlem
Har tyvärr inget svar på frågan. Men jag konstaterar att jag kanske gjorde ett bra val när jag valde min 6D(N), alltså utan både Wi-FI och GPS.
Ja GPS:en har jag aldrig haft någon nytta av men WIFI funktion var löjligt bra. Bara sätta sig vid datorn och tanka över bilderna till lightroom utan sladdar eller fiffla med minneskortet..
Kanske problemet löser sig med win10 men jag tvivlar..
Fanns bara 6d med gps och wifi när jag köpte kameran,annars skulle jag definitivt köpt 6d(N) och ett objektiv för mellanskillnaden istället
/Niklas
Ola Dyrhill
Aktiv medlem
Ja GPS:en har jag aldrig haft någon nytta av men WIFI funktion var löjligt bra. Bara sätta sig vid datorn och tanka över bilderna till lightroom utan sladdar eller fiffla med minneskortet..
Kanske problemet löser sig med win10 men jag tvivlar..
Fanns bara 6d med gps och wifi när jag köpte kameran,annars skulle jag definitivt köpt 6d(N) och ett objektiv för mellanskillnaden istället
/Niklas
har ännu aldrig använt vare sig Wifi eller GPS, hade oxå gjort samma prioritering om det varit möjligt när jag köpte huset.
NiklasHeselius
Medlem
Hej!
Är det någon som fått trådlös överföring att fungera mellan canon 6d och windows 8.1?
Fungerade problemfritt med win7 men nu sitter jag med en laptop med win 8.1 och stöter på problem.
Mvh/Niklas
Nu har jag fått det att fungera..men endast ifall jag stänger av brandväggen..
Så jag antar att det är något jag måste tillåta genom brandväggen men vad det är vet jag inte?
//Niklas