ANNONS
Annons

5Dmk3 definiera M.Fn?

Produkter
(logga in för att koppla)

robert nordin

Aktiv medlem
Det finns tydligen två olika vägar att definiera denna knapp. Dels via C.Fn2, och där finns det ett gäng alternativ. Men M.fn kan oxå definieras via AF-menyn (AF4). När jag testar att ställa in M.fn via AF4-menyn så står det förvisso så i den menyn. Men M.fn-knappen verkar ändå styras via C.Fn2. Var har jag missat? Hur skall C.Fn2 vara inställd för att AF4 skall få definiera hur M.fn skall användas? Det jag vill göra är att använda M.fn för att ändra mellan olika AF-Case. Eller kan man definiera någon annan knapp till detta?

Senast ändrad:
Ingår det ingen manual när man köper en så pass dyr kamera nu mer ?! där borde ju den här typen av information finnas.

/ Magnus

Det finns tydligen två olika vägar att definiera denna knapp. Dels via C.Fn2, och där finns det ett gäng alternativ. Men M.fn kan oxå definieras via AF-menyn (AF4). När jag testar att ställa in M.fn via AF4-menyn så står det förvisso så i den menyn. Men M.fn-knappen verkar ändå styras via C.Fn2. Var har jag missat? Hur skall C.Fn2 vara inställd för att AF4 skall få definiera hur M.fn skall användas? Det jag vill göra är att använda M.fn för att ändra mellan olika AF-Case. Eller kan man definiera någon annan knapp till detta?

Med Mfn kan du alltid välja AF-inställning oavsett om du definierar den till att visa rutnät, använda det till exponeringslå eller nåt annat. Vid ändring av AF-inställning måste du trycka en till knapp före, den längst upp till höger bak på kameran tror jag.

Jag har flyttat exponeringslås till Mfn och använder den vanliga exponeringslåsknappen till "AFON" med alternatv fokuspunkt på min 7D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar