Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

50 x 70 från digitalt original

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har hört en hel del om Lambda, men vad innebär det eg? Och vad är skillnaden mot vanliga digitallab som t.ex Agfas?

Utskriftsstorleken är den primära skillnaden. Durst Lambda skriver på brett rullpapper och gör det alltså möjligt att skriva de riktigt stora bilderna (t.ex. 50 x 70 och 70 x 100), som sedan framkallas i standard RA-4 kemi.

Själva tekniken, tre olika optiska lasrar - en röd. en grön och en blå - är den samma som hos t.ex. Agfa D3 eller Fuji Frontier.
 
tack håkan för den tekniska förklaringen, hade inte så bra koll innan=)man lär sig alltid någe nytt!! tycker de blir sjukt bra!!
 
Fick i fredags besked om att man inte får överskrida Önskefotos maximala storlek på bildfil som alltså är 10 MB. Inte heller kan de ge mängdrabatter dvs hundra ex av samma kostar alltså samma per styck som om man beställer ett ex.
/Harald
 
Det går tydligen att öka totalutrymmet 50 MB till ett högre värde. Däremot så tycks filstorleken per bild inte kunna ökas utan är 10 MB, punkt slut...

/Harald
 
Nu har jag äntligen fått min nya kopia från Önskefoto, och den är i perfekt skick så nu är jag nöjd och glad.
Dock blir inte färgen (tog ett medelvärde) 127,177,187 riktigt som den skall. Kanske problem med att få fram vissa nyanser i framkallningen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.