Annons

Önskelista till tomten

Produkter
(logga in för att koppla)
Vore bra om tomten kunde leverera lite känsla för bildkomponering och inställning av kameran så jag kan få till bra skidbilder i vinter ...!
 
Tja, att jag får ta en bild på honom !

Och sen får han gärna plocka upp fem tjog Provia 100F med frankerade framkallningspåsar (och några snygga nunor att öva porträttfoto på).

/Staffan
 
Vem är den riktiga Tomten på fs?
Ngn måste ju skicka listan till Ngn!

Skall vi föreslå och rösta om vem som skall uppfylla våra önskningar;)?!

Mvh Niclas, som önskar att året för med sig lite småa pengabesparingar &sså;)
 
Jag önskar mig 28-timmarsdygn, vilket är ett säkert tecken på att klappen jag egentligen behöver är bättre prioriteringsförmåga.
 
gors skrev:
Jag önskar mig 28-timmarsdygn, vilket är ett säkert tecken på att klappen jag egentligen behöver är bättre prioriteringsförmåga.

Det gjorde jag med...så jag läste "28 timmar på ett dygn. En karriärmammas dagbok"....fick mig ett gott skratt, men inte fan fick jag fler timmar på mitt dygn för d... Men den boken kanske inte känns aktuell för dig?? :D
//Liza
 
Jag önskar att alla barn som önskar sig något får sina drömmar uppfyllda.
Oavsett det handlar om hårda eller mjuka paket.
Drömmar om kärlek eller fred på vår jord.
Att barnens ärliga drömmar blir uppfyllda i hela vår värld.

Vi vuxna kan ju se till att förverkliga våra och andras drömmar själva.

Men ok, visst fastnar man själv i i-landsproblematiken ibland..….
Brukar kunna få lös bilen själv även om det tar någon dag. Efter ett liv av dåliga vägar så har man ju diverse attiraljer och knep i bagaget. Men i höst har det riktigt gått åt h-e ett par ggr.
Också vandrat långa sträckor för att hitta täckning med telefonen för att få hjälp.
Sattelittelefon.
En fyrhjulsdriven lite högre bil skulle passa bra.
Troligen kör jag fast i alla fall. Och vem ska då lyckas komma åt mig.
Nä….en häst vore kanske bättre.

Ska bli kul att se om tomten kommer till mitt ställe i år.
Dom brukar skjuta på han söderut om här, och sen är det kört.
Nåja…han torde varken ha med sig sattelittelefon, fyrhjulsdrift eller häst så……
-Anders
 
Canonliza skrev:
Det gjorde jag med...så jag läste "28 timmar på ett dygn. En karriärmammas dagbok"....fick mig ett gott skratt, men inte fan fick jag fler timmar på mitt dygn för d... Men den boken kanske inte känns aktuell för dig?? :D
//Liza

...en karriärpappas dagbok kanske? Fast jag är ett levande bevis på att man inte behöver vara uppe i någon vidare het karriär för att jämt och ständigt överboka sina dagar.

I mitt fall har det mer med dumhet att göra än karriärsug.
 
Eeee...fred på jo...:)

Nä, jag önskar att alla fotoprylar skulle bli billigare.
Ett av mina andra intressen är jakt.
Och innan jag började fotografera så tyckte jag att det var dyrt, ibland.
Har dock ändrat mig och tycker numera att jakten är SNUSKIGT billigt!*blänger på fotoutrustningstillverkarna*;)
 
gors skrev:
...en karriärpappas dagbok kanske? Fast jag är ett levande bevis på att man inte behöver vara uppe i någon vidare het karriär för att jämt och ständigt överboka sina dagar.

I mitt fall har det mer med dumhet att göra än karriärsug.

Så går det när man ställer upp i Plus ;)

Men se det från den ljusa sidan. Många av dagens kameraköpare har namnet Göran Segeholm i minnet när de träder in i kamerabutiken ;)
 
Jag önskar mig det jag alltid ösnkat mig.
En tidsmaksin, en handgranat och en alligor... åhh ljuva barndomsminnen :p

Fast en digital fullformats Contax RTS IV med 17-22Mp hade ju inte suttit helt fel.
 
"Skåningen" skrev:
Min enda önskan till tomten är att han sänker priset för medlemskap på fotosidan då jag inte har råd med 500 kr/år.

Jo en önskan till: Att tomten lägger ner tidningen FOTO.

Passa dej så han inte sänker pren. kostnaden för Foto o lägger ner fotosidan.


En till schysst Nikon F4e skulle väl sitta bra också om han känner för det...

Göran
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.