Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Återställa MacBook PRO
- Trådstartare Jonson
- Start datum
iBoat
Aktiv medlem
Funderar på att sälja min Mac book pro och köpa en iMac 27 tum istället.
Men hur återställer jag MacBook ? Den levererades med show Leopard jag har via AppStore uggraderat till Lion. Då måste jag väl installera sl igen? Hur gör jag?
Jag tror att du måste börja med sl och sedan uppgradera till Lion igen. (För du har väl inte Lion på skiva?)
epmek
Aktiv medlem
Funderar på att sälja min Mac book pro och köpa en iMac 27 tum istället.
Men hur återställer jag MacBook ? Den levererades med show Leopard jag har via AppStore uggraderat till Lion. Då måste jag väl installera sl igen? Hur gör jag?
Hej ,här hittar du lite info: http://support.apple.com/kb/HT1545?viewlocale=sv_SE
Läs under radera och installera du bör skriva över med nollor för att radera gamla filer från disken.
Mvh / Johan K
Jonson
Aktiv medlem
Det jag hört är att det är knepigt att installera sl över Lion. Vet inte om jag kan sälja datorn med Lion då det är köpt via min Apple konto. Den nya ägaren kanske får problem om han måste installera om nån gång
Så jag tänkte installera sl. Lion kostar ju bara 300 så det kan den nya ägaren ta ställning till senare.
Så jag tänkte installera sl. Lion kostar ju bara 300 så det kan den nya ägaren ta ställning till senare.
Hej ,här hittar du lite info: http://support.apple.com/kb/HT1545?viewlocale=sv_SE
Läs under radera och installera du bör skriva över med nollor för att radera gamla filer från disken.
Mvh / Johan K
ErlandH
Aktiv medlem
Men det är väl inte det du vill göra? Du vill väl "återställa"? Enklast är att starta datorn från din skiva med Snow leopard, radera hårddisken och installera operativsystemet.Det jag hört är att det är knepigt att installera sl över Lion.
epmek
Aktiv medlem
Det jag hört är att det är knepigt att installera sl över Lion. Vet inte om jag kan sälja datorn med Lion då det är köpt via min Apple konto. Den nya ägaren kanske får problem om han måste installera om nån gång
Det skall inte vara något problem.Från SL installationscd går du in på skivverkyg formaterar disken skriv över med nollor, välj Mac OSX extended journalförd sen installerar du SL