Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har två gånger i livet råkat ut för räv som självmant kommit ända in på gården och rört sig ganska obehindrat bland folk. Ingen av gångerna en unge, men möjligen en ung en.
Så visst kan man råka ut för att få syn på räv på nära håll.

Petter ...

Jo ,en och annan skabbräv har väl sprungit in i köket på landstället...
 
Tycker inte att jag är oenig med dig.
Skrev lite diffust. Det jag menar med min rekommendation till Terje är att ju snarare dessto bättre.. men att det inte har framkommit någon deklaration ännu talar ju sitt tydliga språk - i synnerhet när det är ganska uppenbart att Terje följer den här tråden minst sagt aktivt.


Si Claro Niclas!

Är också övertygad om att Terje följer denna tråd 24/7... Så tydlighet är nog att rekommendera, då språkliga förbistringar tycks råda i det Terjanska lägret!
 
Att en sådan erkänt skicklig fotograf ställer sig på de besviknas sida känns gott. Få se om fler av de "tunga" namnen instämmer?

//R
 
Jag har två gånger i livet råkat ut för räv som självmant kommit ända in på gården och rört sig ganska obehindrat bland folk. Ingen av gångerna en unge, men möjligen en ung en.
Så visst kan man råka ut för att få syn på räv på nära håll.

Petter ...
Jo det hände en gg att en liten räv klev rakt in i paddocken under ridlektion. Vi föräldrar satt lit runt och tittade på.
Men den var inte frisk. troligtvis hade den skabb.

Vi rusade ner till stallet och bommade för alla dörrar.
 

ja det är bra formulerat.

Citat från Brutus blogg:
"...Jag har faktiskt inte hört talas om något liknande i fotohistorien. Och då tänker jag inte bara på omfattningen, att det handlar om så många bilder, utan jag tänker mer på alla de påhittade berättelser som vävdes kring fotografens möten med lodjuren och även till exempel vargen. I Terjes bloggar spanns ju en hel mytologi runt bilderna och mötena med djuren ute i naturen.
Hela historien handlar kanske därför inte om bildmanipulation i första hand, inte heller bara om bildstöld (även om det är även det), utan hela historien handlar om något mycket enklare, nämligen om ren och skär lögn..."


Brutus ser samtliga beståndsdelar:
TERJEBEDRÄGERIET =
[UTSTUDERADE LÖGNER] + [BILDSTÖLDER] + [KLIPP&KLISTRA]
 
ja det är bra formulerat.

Citat från Brutus blogg:
"...Jag har faktiskt inte hört talas om något liknande i fotohistorien. Och då tänker jag inte bara på omfattningen, att det handlar om så många bilder, utan jag tänker mer på alla de påhittade berättelser som vävdes kring fotografens möten med lodjuren och även till exempel vargen. I Terjes bloggar spanns ju en hel mytologi runt bilderna och mötena med djuren ute i naturen.
Hela historien handlar kanske därför inte om bildmanipulation i första hand, inte heller bara om bildstöld (även om det är även det), utan hela historien handlar om något mycket enklare, nämligen om ren och skär lögn..."


Brutus ser samtliga beståndsdelar:
TERJEBEDRÄGERIET =
[UTSTUDERADE LÖGNER] + [BILDSTÖLDER] + [KLIPP&KLISTRA]

Ja han "slår huvudet på spiken" ingen man hört talas om har gjort något liknande med fusk och lögner i fotohistorien.
Och därför kommer man alltid att minnas Terje som "super-fuskaren" mannen som gör allt för pengar och berömmelse. Och aldrig ångrar sig heller..........
 
Det finns ingen anledning för Terje att bekänna fler fotobrott det räcker med det drev som går nu och det räcker mer en väl.
 
Det finns ingen anledning för Terje att bekänna fler fotobrott det räcker med det det drev som går nu och det räcker mer en väl.

Så lögn = okej, i dina ögon. Fint, tyvärr delar du nog inte den ståndpunkten med särskilt många.

Vi kan säga att valfri person stjäl tio bilar. Personen i fråga erkänner att han har stulit tre bilar, men inte alla tio. Men eftersom han redan har erkänt tre stölder, så räcker ju det, eftersom drevet är så otäckt. Bättre låta han ha stölderna för sig själv. Antar att det är så du menar.
 
Senast ändrad:
Det finns inget som gör Terje bättre en han visat men jag tycker att det är mer eller mindre upprepningar och tråden borde lida mot sitt slut.

Nej jag håller inte med Terje !

Var och en blir salig på sin tro.
 
Det finns inget som gör Terje bättre en han visat men jag tycker att det är mer eller mindre upprepningar och tråden borde lida mot sitt slut.

Nej jag håller inte med Terje !

Var och en blir salig på sin tro.


"Var och en blir salig på sin tro." En klassiker när man inte kan förtydliga sina påståenden.

OM du nu har följt tråden och sett upprepningar, då har du också sett att det är några andra "äldre män" som innan försökt att lägga på locket... och de uppmanas då att sluta följa tråden)
Det är av STOR omtanke för allas bästa du går in och berättar vad som är rätt att göra. Att du måste lägga till att du inte stöttar Terje blir bara ännu mer förvirrande för dig själv.
 
Det finns inget som gör Terje bättre en han visat men jag tycker att det är mer eller mindre upprepningar och tråden borde lida mot sitt slut.

Nej jag håller inte med Terje !

Var och en blir salig på sin tro.

Fortgår diskussionen betyder detta att det finns ett bakomliggande intresse, vilket i detta fall är Terjes fortsatta manipulativa ton i sina utfall mot medier, gamla kollegor och andra fotografer.

Så som ett svar till din fråga, nej, tråden kommer inte sluta för att du anser att det är nog, tråden upphör när intresset svalnar. Svalnar gör det knappast när Terje fortsätter i samma goda ljugaranda. Det skapar bara mer intresse.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.