Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
evalisen skrev:
Jo jag hörde det... alltså så jäkla trist med dessa förutfattade meningar.

Fråga den tjej som har gjort det så får du svaret... sen kan du fortsätta och fråga en till och en till och en till... du kommer få många svar det kan jag lova.
Jag tror inte man får ett ärligt svar på den frågan. Jag kan tänka mig att det är som att fråga en man som gjort en penisförlängning om orsaken.

-För att jag hade så liten penis
-För att jag ville ha större penis

Vilket svar tror du man väljer?
 
Makten skrev:
Jag sade det nu. Har du nån bra förklaring?

Edit: Du skrev ju själv om att må dåligt var en anledning. Varför i helvete mår man dåligt tror du? För att man känner att man duger???

Jag tror inte att det handlar om att inte duga åt den stora massan ialla fall.
Utan anledningarna är många, och det finns ingen anledning för mej att sitta här och gissa. Och det finns det inte för dej heller, enligt mej.
 
Makten skrev:
Jag tror inte man får ett ärligt svar på den frågan. Jag kan tänka mig att det är som att fråga en man som gjort en penisförlängning om orsaken.

-För att jag hade så liten penis
-För att jag ville ha större penis

Vilket svar tror du man väljer?

Jag vet inte... jag har aldrig ställt den frågan till en man.
Jag vill heller inte gissa.
 
evalisen skrev:
Jag tror inte att det handlar om att inte duga åt den stora massan ialla fall.
Utan anledningarna är många, och det finns ingen anledning för mej att sitta här och gissa. Och det finns det inte för dej heller, enligt mej.
Om du inte vet, varför tror du att jag har fel? Om du inte vill säga vad du själv tror så är det väl dumt att säga att andra har fel.
 
kiwawa skrev:
"Vi" med moral??
Har inte "ni"moral?
Det är ju för sorgligt.
Försök att konsumera "mainstreammedia"och hitta naturlig nakenhet,finns inte!Man SKA se kåt ut,man SKA se ut som att man enbart är "sexig"
Och detta för "vi"vidare till ungdomar.

Jag förstår inte varför du tycker att det är fel med "enbart" sexig? det är ju förhelskotta det tjejen i ett sådant läge vill.. Det kanske aldrig har slagit dig att hon faktiskt VILL se sådan ut på fotot?hon kan ju inte vilja det alldeles själv?? det går ju bara inte!.. men hon får inte se kåt och sexig ut för det anses som fult av en del, en tjej/kvinna äger inte den rätten. En del av sexualismen ska censureras bara för att man själv inte råkar gilla den delen tydligen.

Jasså det finns inte? Då vore det väl läge för en ny tidning då? som komplement till Slitz och de andra.?
 
evalisen skrev:
För att världen är INTE svart eller vit... det vet du väl? Det finns en himla massa nyanser överallt... olika tankar olika människor...............
Självklart. Men jag har inte sagt att det ÄR så eller så. Däremot säger jag klart och tydligt hur jag uppfattar att det ligger till. Det behöver inte alls vara så. Du däremot säger mest att min uppfattning är konstig, utan att tala om din egen uppfattning. Det är lite märklig argumentation tycker jag.

-Du har fel!
-Vad är rätt svar då?
-Det säger jag inte.

Nähä, varför påtalade du då att jag har fel?


tbmac skrev:
Det kanske aldrig har slagit dig att hon faktiskt VILL se sådan ut på fotot?
Alla viljor har en grund, och det är det som är intressant. Varför vill hon se ut så?
"För att hon vill" är inget bra svar. Det är inget svar alls egentligen.
 
Makten skrev:
Självklart. Men jag har inte sagt att det ÄR så eller så. Däremot säger jag klart och tydligt hur jag uppfattar att det ligger till. Det behöver inte alls vara så. Du däremot säger mest att min uppfattning är konstig, utan att tala om din egen uppfattning. Det är lite märklig argumentation tycker jag.

-Du har fel!
-Vad är rätt svar då?
-Det säger jag inte.

Nähä, varför påtalade du då att jag har fel?

Jag säger inte att du har fel... har inte sagt det en enda gång..
Jag sa att du kan fråga tjejerna... och inte gissa. Det är en j...a skillnad. ;o)



Nu ska jag förbereda för jobb... så om jag inte svarar...
 
evalisen skrev:
Jag säger inte att du har fel... har inte sagt det en enda gång..
Jag sa att du kan fråga tjejerna... och inte gissa. Det är en j...a skillnad. ;o)
Jag citerar dig:

"Sen detta med att alla tjejer skulle göra precis vad killar vill... herre vilken värld lever en del i??
Tjejer gör tydligen inget som dom själva vill... slavar tjejerna under killar är det det ni vill ha sagt??
För då kan jag tala om att alla kvinnor jag känner är väldigt starka individer och gör precis som dom själv vill."


Detta tyder jag som att du tycker att jag är helt ute och cyklar. Ändå vet du själv inte vad du tycker? Jag tror att du har en mycket bestämd åsikt, men att du inte vågar eller vill tala om den.

Sen återigen; att "göra som man själv vill" är ett ganska luddigt begrepp, eftersom det alltid finns en orsak till viljan.
Om det inte sitter i generna att man vill ha större bröst, så måste det bero på att man fått en viss uppfattning från omvärlden. Det finns liksom bara två källor till vad vi tänker. Gener eller intryck.
 
Makten skrev:
Alla viljor har en grund, och det är det som är intressant. Varför vill hon se ut så?
"För att hon vill" är inget bra svar. Det är inget svar alls egentligen.

Det kan ju även vara så att fotografen vill att
hon ska se ut/framställas på det ena eller andra sätten.
 
Makten skrev:
Jag citerar dig:

"Sen detta med att alla tjejer skulle göra precis vad killar vill... herre vilken värld lever en del i??
Tjejer gör tydligen inget som dom själva vill... slavar tjejerna under killar är det det ni vill ha sagt??
För då kan jag tala om att alla kvinnor jag känner är väldigt starka individer och gör precis som dom själv vill."


Detta tyder jag som att du tycker att jag är helt ute och cyklar. Ändå vet du själv inte vad du tycker? Jag tror att du har en mycket bestämd åsikt, men att du inte vågar eller vill tala om den.

Sen återigen; att "göra som man själv vill" är ett ganska luddigt begrepp, eftersom det alltid finns en orsak till viljan.

Herregud Martin... nu är du lite väl va?!

Aja... jag har en åsikt och den är varken för eller emot operationer. Hoppas att du förstår den åsikten.
Jag känner inte att jag kan sätta mej över andra människor och bestämma vilket beslut som är det rätta för den enskilde individen... jag kan lyssna och säga mina tankar... till varje enskild person. Men det är inte samma sak som jag skulle säga till varje person. För alla människor är sååå olika, och har sin egen historia.

Kan vidare säga att jag är varken för eller emot bilder som finns i tidningar som Slitz och dyl. Jag vill leva i ett samhälle där vi respeterar varandra för de val varje person tar... det betyder med andra ord inte att jag själv skulle göra likadant... vi är som sagt totalt olika.
Jag menar heller inte att vi ska respektera de val som är olagliga... vi ska följa vår svenska lagbok.



Nu hoppas jag att jag kan fortsätta med mitt och att detta svar räcker för dej Martin. För som sagt jag har inte mer tid nu.
 
tbmac skrev:
Jag förstår inte varför du tycker att det är fel med "enbart" sexig? det är ju förhelskotta det tjejen i ett sådant läge vill.. Det kanske aldrig har slagit dig att hon faktiskt VILL se sådan ut på fotot?hon kan ju inte vilja det alldeles själv?? det går ju bara inte!.. men hon får inte se kåt och sexig ut för det anses som fult av en del, en tjej/kvinna äger inte den rätten. En del av sexualismen ska censureras bara för att man själv inte råkar gilla den delen tydligen.

Jasså det finns inte? Då vore det väl läge för en ny tidning då? som komplement till Slitz och de andra.?
Det är inget fel med att enbart vilja framställas som enbart sexig,det är fel när det blir en norm.

En ny tidning skulle bli en för smal tidning för redan invigda och inte nå ut till dom drabbas
av denna norm av "sexighet"
 
evalisen skrev:
Herregud Martin... nu är du lite väl va?!
Hurså? Jag undrar vad du tycker, men jag får ju inget svar.

Aja... jag har en åsikt och den är varken för eller emot operationer. Hoppas att du förstår den åsikten.
Jag känner inte att jag kan sätta mej över andra människor och bestämma vilket beslut som är det rätta för den enskilde individen... jag kan lyssna och säga mina tankar... till varje enskild person. Men det är inte samma sak som jag skulle säga till varje person. För alla människor är sååå olika, och har sin egen historia.
Jag är inte heller för eller emot själva ingreppet. Jag är däremot bekymrad över att fler och fler väljer att göra det.

Kan vidare säga att jag är varken för eller emot bilder som finns i tidningar som Slitz och dyl. Jag vill leva i ett samhälle där vi respeterar varandra för de val varje person tar... det betyder med andra ord inte att jag själv skulle göra likadant... vi är som sagt totalt olika.
Jag är emot idén med dem, men inte mot att de finns. Jag tycker det är tragiskt och patetiskt att man inte kan framställa en kvinna på ett mer fantasifullt vis när hon ska se sexig ut.
Och jag är väldigt mycket emot personer som vägrar inse att bilder KAN påverka folk. Det är rent korkat. Varför skulle bilder vara undantagna från vetenskapen om att vi i hög grad formas av vår omgivning? Då skulle ju ingen reklam fungera till exempel.

Nu hoppas jag att jag kan fortsätta med mitt och att detta svar räcker för dej Martin. För som sagt jag har inte mer tid nu.
Du behöver inte svara för min skull. Men du har ett visst ansvar att ge besked om du själv påtalar att någon annan tänker på "fel" sätt enligt dig. Säger man A får man också säga B. Annars har A inget som helst värde.
 
Makten skrev:
Alla viljor har en grund, och det är det som är intressant. Varför vill hon se ut så?
"För att hon vill" är inget bra svar. Det är inget svar alls egentligen.

Ge en kvinna rätten att vilja vad hon vill.. hur ofta ifrågasätts ett foto på en tvättbrädeman?
Det ifrågasätts/klankas ned även på bilder av tjejer utan siliconbröst Martin. Det räcker att hon ser kåt ut i stort sett och är lite sexigt poserande.
 
Mattsen skrev:
Jag betvivlar inte alls att det finns muslimer som har den inställning du beskriver.
Frågan är dock om denna grupp är i minoritet eller majoritet.
Om jag ska ta Islam på allvar (gäller för övrigt alla religioner) så krävs nog en rejäl ombearbetning av deras regelbok.

Jag är ledesen att göra dig besviken, men det är inte regelboken det är fel på... Det är de maktfullkomliga människorna som tolkar den till det du ser... Egentligen skiljer det väldigt väldigt lite mellan koranen och bibeln...

Mitt inlägg kanske inte är så viktigt i det här forumet men jag kunde inte låta bli. Hoppas du förstår :)
 
Makten skrev:
Men nära nog dagligen nås man av "nyheter" som visar hur jävla skruvad attityden till kvinnokroppen är. Plötligt ska vilken bild som helst vara mer eller mindre naken för att duga. Man undrar vem det är som är hjärntvättad.


Ja, jag undrar också verkligen vad som gick snett, och vilka grupper som ligger bakom den sjuka kvinnosynen.


Rakt omvänt resonemang från mig riktat till dig då.

Du borde tänka lite längre än din korta näsa räcker. Alla tycker inte som du, och du sitter INTE på alla de rätta svaren.




Sen när är naturliga bröst = hängbröst? De som viker ut sig är inte direkt så gamla att barnafödande och sådant brukar spela in. Ändå har de ofta tryckt in så överdrivna implantat att tuttarna ser ut som om de vore knallhårda. Vem vill ha såna? Helt obegripligt.

Det som är obegripligt är att du i samma inlägg kan banna någon för att denna, enligt dig, inte kan inse att alla kanske inte tycker lika. Samtidigt som du avslutar med en fråga som mer känns som ett statement. Jag är helt övertygad om att det finns människor som gillar siliconbröst både bland kvinnor och män.

/Maverick
 
lottawe skrev:
Natacha Peyre var det väl som yttrade "Jag var jättefull, så jag kommer inte ihåg så mycket men jag ångrar att jag visade brösten. Jag gör det ju på bilder i tidningar och på internet men det känns mer skandal att göra det i TV." Sker det där "gilla att flasha tuttarna i cammen" av bara farten eftersom även utvikningsbrudar verkar kunna tycka det är skandal samt ångra det i såna förklaringar tro?

Om det inte vore för omgivningens fördömmande inställning så skulle det inte finnas någon anledning att ångra sig.

För övrigt så tror jag de flesta gjort något de ångrar på fyllan. Att flasha brösten är inte värre än nått annat, bortsett från omgivningens reaktioner. En intressant skillnad är dock att i fråga om kvinnor så pratar man om att flasha och när det är män så är det blottare...

/Maverick
 
lottawe skrev:
Är du verkligen säker på det? Men spelar roll, jag tycker iaf också att det borde visas mer naturlig nakenhet för att visa att det är naturligt, men speciella tidningar ska väl ändå inte behövas för det?

Jo, det behövs, åtminstone i samma utsträckning som alla andra specialtidningar, och kommer att skapas när det finns ett kundunderlag för det. Finns redan sajter på nätet som är nischade i den riktningen.

Men av en massa orsaker så börjar massmedias konsumenter att fragmenteras och därav är också utveklingen av nischade tidningar mycket tydlig. Tänk efter själva vad som hänt i tidningsställen de senaste tio åren. I massmedieforskning så är det här redan en vedertagen utveckling och inget som direkt diskuteras huruvida det är så eller om det kommer att bli så.

Så det är bara en tidsfråga om när det dyker upp. Utomlands finns det redan. Tyskland har sin "Aktfoto" tror jag den heter och USA och England har säkert sina varianter.

/Maverick
 
Makten skrev:
Jag tror inte man får ett ärligt svar på den frågan. Jag kan tänka mig att det är som att fråga en man som gjort en penisförlängning om orsaken.

-För att jag hade så liten penis
-För att jag ville ha större penis

Vilket svar tror du man väljer?

Men om du inte tror att du får ärliga svar så är det ju i stora drag ingen idé att diskutera med dig. Du har ju redan bestämt dig för att du sitter inne med sanningen och får du ett svar som strider mot den uppfattningen så tror du inte på den.

Det liknar mest en kamp inspirerad av Don Quijote.

/Maverick
 
tbmac skrev:
Ge en kvinna rätten att vilja vad hon vill.. hur ofta ifrågasätts ett foto på en tvättbrädeman?
Det ifrågasätts/klankas ned även på bilder av tjejer utan siliconbröst Martin. Det räcker att hon ser kåt ut i stort sett och är lite sexigt poserande.
Blanda inte ihop mina åsikter med andras. Det finns ingen norm för vad som är sexigt, men det verkar bildas en sådan så sakteliga. En norm som antagligen inte speglar vad folk egentligen gillar.

Maverick skrev:
Det som är obegripligt är att du i samma inlägg kan banna någon för att denna, enligt dig, inte kan inse att alla kanske inte tycker lika. Samtidigt som du avslutar med en fråga som mer känns som ett statement. Jag är helt övertygad om att det finns människor som gillar siliconbröst både bland kvinnor och män.
Det är ju att du inte verkar inse att det finns olika tycke som jag inte gillar. Inte de olika tyckena.
Det är klart att det finns en del som gillar silikon, men det börjar bli lite absurt när det är mer eller mindre ett måste för att bli modell av en viss sort.

Om alla hade turban så skulle du nog också ha det "av din egna vilja".

Maverick skrev:
Men om du inte tror att du får ärliga svar så är det ju i stora drag ingen idé att diskutera med dig. Du har ju redan bestämt dig för att du sitter inne med sanningen och får du ett svar som strider mot den uppfattningen så tror du inte på den.
Nej, det är ingen idé att diskutera om man som du VET att det är på ett visst sätt. Jag TROR.

En konkret fråga: Varför tror du att ganska många kvinnor vill ha större bröst? "För att de vill det" är inget vettigt svar. Har du någon som helst uppfattning om vad det i grunden beror på? Det får du gärna tala om i så fall.

Det liknar mest en kamp inspirerad av Don Quijote.
Om kampen är ojämn så är den fel alltså?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.