Advertisement

Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Och så vill jag lägga till en sak till här eftersom vi kom in på förebild nu.
Jag anser INTE att Linda Rosing är en bra förebild för unga tjejer.
Och detta är inte för hennes bilder... utan av helt andra anledningar. (men som jag inte tänker diskutera här)
 
gaaah...ja det blir snurrigt...om jag inte minns helt fel så har det pratats om linda rosing som förebild för några sidor sen och då undslapp det nån att janne hade småflickstankar...nåt som han gick igång på och menade att det var pedofilianklagelser...

äh, vill man missförstå så kan man missförstå ;)
 
Men lugn i stormen nu.

Inlägget "2006-12-05 00:48" visar vad det handlar om. Janne påstod att jag ansåg "Linda Rosing är småtjejernas förebild nr1", citat.
Och jag surnade till, Men nån koppling mellan peddoantydningar till mitt svar med meningen "Att du tänker i "småflicksbanor...." fanns inte.
Men som sagt, det är lätt att missförstå, känna sig "kränkt", och lätt att göra egna tolkningar av innebörden av ord och meningar i diskussionsforum.

Det är faktikst lite det vi snackar om just nu...
 
Mattsen skrev:
Men lugn i stormen nu.

Inlägget "2006-12-05 00:48" visar vad det handlar om. Janne påstod att jag ansåg "Linda Rosing är småtjejernas förebild nr1", citat.
Och jag surnade till, Men nån koppling mellan peddoantydningar till mitt svar med meningen "Att du tänker i "småflicksbanor...." fanns inte.
Men som sagt, det är lätt att missförstå, känna sig "kränkt", och lätt att göra egna tolkningar av innebörden av ord och meningar i diskussionsforum.

Det är faktikst lite det vi snackar om just nu...

Ber om ursäkt för att jag la orden i din mun!!
Om ett inlägg/kommentar tolkas felaktigt av den som får den,vem har då rätten att bedöma vad som är en korrekt bedömning av innebörden?Enligt mig FS (eftersom det "tolkas"väldigt olika bland människor)
 
kiwawa skrev:
Ber om ursäkt för att jag la orden i din mun!!
Om ett inlägg/kommentar tolkas felaktigt av den som får den,vem har då rätten att bedöma vad som är en korrekt bedömning av innebörden?Enligt mig FS (eftersom det "tolkas"väldigt olika bland människor)

Känns väl lite löjligt att ropa på "polisen" i såna fall, klart bättre då att konfrontera den som skickade för att reda ut ev missförstånd, eller hur?
 
Mattsen skrev:
Känns väl lite löjligt att ropa på "polisen" i såna fall, klart bättre då att konfrontera den som skickade för att reda ut ev missförstånd, eller hur?
Det är (i princip) aldrig fel att ropa på polisen, sedan är det upp till polisen att göra en bedömmning.
 
bEPH skrev:
Det är (i princip) aldrig fel att ropa på polisen, sedan är det upp till polisen att göra en bedömmning.

Å Jag tycker i "princip" aldrig det är fel att ta kontakt med den person som man anser sig ha något otalt med... förutsatt att det inte existerar en rejäl hotbild...
Tom saker som går att lösa över en kopp java skall prövas i rätten idag... sorgligt...
 
bEPH skrev:
Men hur menar du jag ska göra då?
När du skriver saker som jag tycker förespråkar acceptans av trakasserier och förnedring?

- - - - -
Nej!
Vars får du det från?
Här kommer det en bunt retoriska frågor.
Tycker du att det är rätt att kommentera tjejer som går förbi med betyg?
Tycker du att det är rätt att utsätta nån för sexuella anspelningar?
Tycker du att mobbing är rätt?

Det är exempel på när man uttrycker sin åsikt vid fel tillfälle.


Det är bra med exempel, det ger en inte oväsentlig konkret dimension av verklighet till de argument/fakta man för fram.
Jag förstår kanske inte alla exempel du ger, men jag förstår innebörden och din poäng. Och där står vi absolut på samma sida.

Men du har bara pratat i allmänna ordalag i en tråd på Fotosidan om att inte framföra kritik vid fel tillfälle. Inte helt lätt för mig då att dra slutsatsen att du är emot mobbning och sexuella trakasserier.
Eftersom du som sagt bara pratat om kritik i allmänna termer så framstår du ju också som att du inte accepterar kritik i allmänhet, utan bara vid de tillfällen som du bestämmer. Det måste du väl kunna förstå?

Även om man skulle vara för mobbning, förnedring och sexuella anspelningar har man rätt att uttrycka den åsikten. Men det är egentligen att betrakta som värderingar, och i det här fallet bör man och ska man ändra sådana. Tycker jag.
 
Egentligen borde väl den här tråden nu få vila i frid. Den har väl haft sitt så att säga.

Men nära nog dagligen dyker nås man av "nyheter" hur j_a skruvad attityden till - ja inte ens naket och knappt ens halvnaket på bild är i detta nymoralismens land som tycks ha blivit helt hjärntvättat av moralpanikister. Kan inte annat än undra, vad var det som gick så snett egentligen. Vilka grupper är det som ligger bakom. Att bl a Islam med sin kvinnoförnedrande syn (att kvinnan inte får visa mer hud/hår än vad deras rabiata religion tillåter) växer sig allt starkare, det vet jag, men att kristna? och icketroende fullståndigt verkar ha givit upp allt förnuft och sans i jakten på fotografer, tidningsutgivare, meterorologer (det helt sjuka beslutet att porta Bekkestad från rutan pga hennes "utvik") vanligt folk (tex den som det verkar fullt legala och accepterade sågningen, och smutskastningen eller som jag ser det, vidrig accepterad mobbing av Rosing), skoltjejer som gillar att flasha tuttarna i cammen och som sedan matas med att "det du har gjort kommer du att få leva med resten av ditt liv, du kommer få svårt att få arbete, di kommer att kallas hora mm, skämmas ska du för tid och evighet typ...

Denna klappjakt så fort en tjej vill "visa sig lite" är för mig rent ut sagt vidrig och ja, jag kan verkligen känna avsky ibland mot den mobb som verkar ha tappat all form sans och logik i deras vansinnesraseri mot en tjej/kvinna så fort hon bara antyder att hon vill visa lite av sin kvinnliga charm och förförelsesida. Det blir sexistiskt, förnedrande (trots at thon själv ej ens tänkt tanken) och varför inte som en produkt av det patriarkala grismanssamhället, Nej fy fan ärligt talat för denna vridna "kvinnosyn"!

Här är vad som fick igång mig igen:

Burka nästa i skolkatalogen för tjejer??
 
Mattsen skrev:
Egentligen borde väl den här tråden nu få vila i frid. Den har väl haft sitt så att säga.

Men nära nog dagligen dyker nås man av "nyheter" hur j_a skruvad attityden till - ja inte ens naket och knappt ens halvnaket på bild är i detta nymoralismens land som tycks ha blivit helt hjärntvättat av moralpanikister. Kan inte annat än undra, vad var det som gick så snett egentligen.

Visst borde tråden få vila men du ställer en fråga ...

Jag tror det är så enkelt som att dagens nakenproduktion (Slitz och liknande) är så j*a dålig. Fler anledningar kan vara plastbrösttrenden och modellernas tomma blickar. Jag tror även att det blivit så mycket naket överallt att vi tröttnat. Är nakenheten dessutom smaklöst och tråkigt framställd blir ledan dubbel.

/Johan
 
hansen2 skrev:
Jag tror det är så enkelt som att dagens nakenproduktion (Slitz och liknande) är så j*a dålig. Fler anledningar kan vara plastbrösttrenden och modellernas tomma blickar. Jag tror även att det blivit så mycket naket överallt att vi tröttnat. Är nakenheten dessutom smaklöst och tråkigt framställd blir ledan dubbel.
Jag anser att inget av detta har med frågeställningen att göra, leda är bara för gamla människor som har sett det förut, för de unga som växer upp så är det nytt.
Nakenhet är (ofta) inte smaklös och tråkig om man är ung utan ofta bara upphetsande, har man växt upp i plastnormer så är det ju det som gäller. Mammas köttbullar smakar bäst, normerna (Mammas plastbröst/proteser/implantat/yppighet?:)) som fanns när man växte upp sitter ofta kvar.

Vad jag anser det beror på är att det är synd om tjejer, man bankar i allt och alla att det är synd om tjejer och sedan så gnäller man när nån tror på det och försöker "rädda tjejerna".
Skulle inte bilden stoppas så vet man om att det kommer att bli utviksgnäll eftersom det är ju synd om tjejer, stoppar man bilden så blir det gnäll om sexism.

Som jag ser det så måste man sluta dalta angående nakenhet, släpp nakenhet fritt och ha ständig diskussion om det hela.
Man kan inte säga att sex/nakenhet är ok men sedan skämmas för det, välj det ena eller det andra.
Det handlar bara om tillgång och efterfrågan, tillgången på nakenhet i vardagen är minimal, därför vänder man sig till media och där så tycker nog de flesta att nakenheten inte är så normal.
Så mer nakenhet i vardagen skulle nog råda bot på det mesta vad det gäller media.
Bort med manliga och kvinnliga omklädesrum & toaletter, varför finns det kvar egentligen?
 
Mattsen skrev:
.....skoltjejer som gillar att flasha tuttarna i cammen och som sedan matas med att "det du har gjort kommer du att få leva med resten av ditt liv[/URL]
Natacha Peyre var det väl som yttrade "Jag var jättefull, så jag kommer inte ihåg så mycket men jag ångrar att jag visade brösten. Jag gör det ju på bilder i tidningar och på internet men det känns mer skandal att göra det i TV." Sker det där "gilla att flasha tuttarna i cammen" av bara farten eftersom även utvikningsbrudar verkar kunna tycka det är skandal samt ångra det i såna förklaringar tro?
 
lottawe skrev:
Sker det där "gilla att flasha tuttarna i cammen" av bara farten eftersom även utvikningsbrudar verkar kunna tycka det är skandal samt ångra det i såna förklaringar tro?
Min erfarenhet av just webcam är att brudar flashar av bara farten, otroligt men sant.
En flashade och den andra öppnade sin jacka för att flasha men hade tröja under.
Jag frågade varför de gjorde det och de har ingen riktig förklaring, jag som annars brukar kunna komma med gissningar vet inte ens vars jag ska börja.
 
lottawe skrev:
Natacha Peyre var det väl som yttrade "Jag var jättefull, så jag kommer inte ihåg så mycket men jag ångrar att jag visade brösten. Jag gör det ju på bilder i tidningar och på internet men det känns mer skandal att göra det i TV." Sker det där "gilla att flasha tuttarna i cammen" av bara farten eftersom även utvikningsbrudar verkar kunna tycka det är skandal samt ångra det i såna förklaringar tro?

Även "utvikningsbrudar" påverkas av vad skräppressen skriver. En inställning eller attityd som man inte hade från början kan "gro" om man "matas" med det lite då och då. Det är därför press och annan media borde granskas hårdare och ifrågasättas mkt oftare. De blir något av en ofta felaktig "folkets röst" - "så här är det". Är rätt övertygad om att det tex är denna media som i slutändan avgjorde valet.

Media skriver sällan eller aldrig "opartiskt". Är ofta påverkat av minoritetsuppfattningar och diverse lobbygrupper.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.