Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gunnlaug skrev:
Kanske var det i Paris anno 1756 som Voltaire glöggdrucken & med julgröten hängandes i mungipan rapade fram detta... kanske inte..? " Jag delar kanske inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem..."


Mvh

Å jag känner bara sååååååååå himla rätt här :eek:))

Jag delar kanske inte dina åsikter...men jävlar, jag är beredd att dör för din rätt att uttrycka dem :eek:)
 
Von Essinger skrev:
Känner fler som skrattar åt silikonbröst. Har faktist inte träffat en kille som tycker det är snyggt. det blir ofta konstiga proportioner. Bröstvårtor som sitter på ovansidan osv. Personligen ser jag bara sillisar som att tjejen inte är nöjd med sej själv, och tjejer som hela tiden letar fel på sina kroppar är inte så roliga att leva med. Jag tycker det bara är onödigt och fult. Förstår inte varför man betalar 35000:- för att se billig ut. Men det är min åsikt, och ingen kan ta ifrån mej det. Vill tjejer skaffa sillisar får dom väl göra det, samtidigt måste dom ju tåla att höra att förändringen inte ser snyggt ut, eftersom de uppenbarligen är okej att säga motsatsen. Folk får gärna kalla mej ful eller vad dom vill, jag väljer att inte ta åt mej saker som inte tillför mitt liv något.


Håller med om siliconbrösten. betala massa pengar bara för att få en mindre attraktiv kropp.. förutom 5 % bröstfanatiker då som kanske tycker att det blev bättre.. Men det ger mig fan inte rätten att säga saker om hennes utseende till henne... Hon har precis samma integritet som före operationen. Om du opererar din näsa för att du själv inte var nöjd med den så ger det inte folk rätten att påpeka hur ful du blev..
 
tbmac skrev:
Skriv inte saker på ett sätt som ni inte skulle ha sagt "ansikte mot ansikte " till fotografen och modellen.
Personligen gör jag aldrig det och om det håller jag helt och fullt med dig. Sen är jag själv den typen som iof inte drar mig för att ge kritik i tal öga mot öga heller om kritik efterfrågas. (I kritikpoolerna efterfrågas det.) Antagligen skulle jag t.o.m säga fler meningar ändå öga mot öga om det efterfrågades en åsikt. Jag skulle aldrig ljuga om du frågade om dina brallor var opassande eller nåt sånt. Jag skulle heller aldrig slänga ur mig ett "va snyggt" till något jag inte ansåg det om eller ett "va fult" om åsikt inte efterfrågades. Det sista för att jag då hellre skulle föredragit tystnad, men efterfrågas det är jag ärlig och motiverar nog varför också..

Så fråga mig aldrig något om du inte vill ha ett uppriktigt svar om, och lägg inte heller upp en bild i kritikpool om det inte är bildkritik du vill ha.
 
Maverick skrev:
Här är ett citat av ditt inlägg igen:

"Han har inte valt att lämna FS, han blev utslängd pga av att ni fotografer inte tålde att höra sanningen! Ni vill bara höra hur snygga brudarna är å skiter ett stort stycke i om ingen skriver ett skit om själva tekninken, bara modellen kan le glatt..."

Där du förklarar att fotografer inte tål att höra sanningen.

Att du använder "kära du" tolkar jag som nedlåtande och kränkande vilket är en härskarteknik som patriakatet brukar anklagas för att använda. Du och jag är inte på "kära du" nivå.

Jag vet inte exakt hur du använder ordet "ni" men jag har överhuvud taget inte nämnt nått om modellers reaktioner utom att de kan känna sig kränkta av att bli kallade för bimbos.

Trakasserier är olagligt, det trodde jag var solklart.

/Maverick

Jag ber tusen ggr om ursäkt för mitt val av ord...inte visste jag att du skulle bli kränkt av det? Jag visste ärligt talat inte om du heter Maverick ? eller de andra....kan du förlåta en korkad idiot tror du? Snälla? Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag kränkt dig för mitt val av ord. Förlåt! Kan du ta ett förlåt?


Vet du, jag försöker faktiskt att förklara en sak här, och om du bara ville försöka förstå mig lite så kanske, bara kanske kan du se vad jag vill få fram...kan du försöka? Jag försöker verkligen förstå dig förstår du :eek:)

En flicka som har opererat sig, och där fotograf och modell förmedlar ett falsk ideal, ett ideal som tyvärr inte finns om man inte lägger sig under kniven, så är det ett falskt budskap man sänder ut.
Om någon påtalar det här, så är det ju faktiskt inte en lögn. Men det behöver för all del inte uppfattas för en sanning helelr om man inte vill se det.

Trakasserier är olagligt, men inte på FS. Här är det helt okay att säga hur schyssta lökar folk har, även om de är fejkade. Men det är inte okay att säga tvärtom.
 
evalisen skrev:
Det kommer... om folk börjar att acceptera!

Jag tror, märk väl...tror :eek:)

Att den dagen vi inte uppmuntrar till att förmedla falska ideal, den dagen vi inte säger att det här är snyggt, eller vackert eller på annat vis skyltar med falska ideal, den dagen kanske vårt budskap når fram, att personen där inne är det allra viktigaste...

För hur det än är, så är det bara att slå upp tidningarna idag...där många tjejer berättar att nu trivs jag inte med mina stor silkonbröst, nu ska jag göra dom mindre...å tjofs..så har dom gjort dom mindre...å sen är det inne igen med lite större å jäklar...då gör man dom större igen....

Här är det inte fråga om att hjälpa en tjej som har svåra komplex....här handlar det om en trend, ideal....och det är så sorgligt. Däri ligger ett ansvar.

Tro mig, jag tycker det är helt jävla okay om folk som mår psykiskt dåligt opererar sina hängande ögonlock, för det ser alltid trötta ut, hur mycket de än sovit, hur utvilade de än är, så ser de sååå trötta ut....

Andra som på annat vis mår skit...jag tycker absolut att man då ska göra något om det kan hjälpa en, men jag tror ingen av dessa viker ut sig sedan, det finns olika grupper vi talar om nu.

Så, för att hjälpa dessa tjejer, så är det ett ansvar man har att få ut de rätta budskapen :eek:)
 
evalisen skrev:
Exakt... att acceptera andra som den dom faktiskt ÄR... vilka beslut dom tar med sin egen kropp. Det är väl för f-n inget jag kan säga till dej... du får inte göra så!!

Men tror ni verkligen att det är så lätt?

Har ni ingen aning om hur vi påverkas omedvetet av reklam? Media...?

Jag trodde inte jag blev påverkad, men jag har läst och sett och det är helt otroligt hur vi faktiskt blir omedvetet "hjärntvättade" Vår hjärna lever ett eget liv kan man säga....det vi inte tror vi ser, ser vi å det lägger sig där bak i huvudet....något händer, vi påverkas, vi ser hur vi påverkas genom våra handlingar....

Det här är faktiskt så mycket större än vi faktiskt kan tro.

Men, självklart håller jag med er, gör vaffan ni vill med era kroppar, bara ni blir glada :eek:)

Och jag skulle gladeligen uppmuntra en som jag ser mår skit, att göra något åt det. Men jag tror ändå att man kan se skillnaden på en som mår skit och en som så gärna vill få bekräfelse.
 
Tammy skrev:

Och jag skulle gladeligen uppmuntra en som jag ser mår skit, att göra något åt det. Men jag tror ändå att man kan se skillnaden på en som mår skit och en som så gärna vill få bekräfelse.
Inte bara skilja på "vill få bekräftelse" och "må skit" utan kanske även fundera på om operation verkligen är någon värst funktionell medicin mot "må skit." Personligen tror jag inte på att det är så lätt som att bara lägga sig under kniven för att komma från sånt skitmående. Tror tyvärr inte det måendet värst ofta bara sitter på ytan nämligen..
 
lottawe skrev:
Inte bara skilja på "vill få bekräftelse" och "må skit" utan kanske även fundera på om operation verkligen är någon värst funktionell medicin mot "må skit." Personligen tror jag inte på att det är så lätt som att bara lägga sig under kniven för att komma från sånt skitmående. Tror tyvärr inte det måendet värst ofta bara sitter på ytan nämligen..

Det är sant Lotta!
Och därför tycker jag att det är så viktigt att man tar ansvar...och hur tar man ansvar i en fråga om just sånt här med att lägga sig under kniven för att få större tuttar?

Ja, att man får höra att det här är ju ett falskt budskap, så här ser ju inte tjejer ut...

Det är ju det som är så himla kanon med bilder, man kan sprida ett budskap, man kan visa upp en verklighet...

Allt det här med att lägga sig under kniven är så utbrett.....det blir värre och värre, tyvärr får vi ofta inte ta del av de som vanskapts, de som kämpar för sina liv...

Å de sprider sig till oanade platser, platser där man absolut inte kunde tro att sånt här skulle sprida sig...

Tänker på våra djur, våra hundar/katter, på utställningar där man tyvärr premierar skönheten och inte ser på hur individen mår på insidan...

Man opererar sina djur för att vinna en skönhetstävling, öron, huden m.m.

Jag har vart på en kattutställning där tanten som ägde katten blev så jäkla sur att den inte vann att hon slog kudden i skallen på katten :eek:(

Finns det en gräns? Vem ska ta ansvar? Visst upplevs man som jobbig och allmänt besvärlig när man kämpar för att få slut på sånt här, slut på något som skadar i slutänden.
 
bEPH skrev:
Efter att ha funderat,diskuterat, så kommer jag tillbaka med ny kraft i förhoppning om att ge uttryck om min åsikter.

Varför kommenterar man bilder:
  1. För att man vill hjälpa fotografen att utvecklas/förbättras.
  2. För att man utvecklas/förbättras själv i bildseendet och formulerandet av sina åsikter.
  3. (OBS. ny punkt!)För att man vill styra utvecklingen i en annan riktning än den inslagna.
    [/list=1]

    Punkt 1 & 2 anser nog alla är accepterade, men 3:an måste man vara grymt försiktig med, i 3:an ligger ett ansvar långt större än de andra 2.
    Punkt 3 är ingen självskriven rätt när det gäller individer, i 3:an ligger att man anser att man vet bättre än en annan individ vilket lätt ger en nedvärderande syn.
    I punkt 3 så ligger även censur nära till hands, man kan acceptera att en viss typ av bilder försvinner om det skulle gynna det högre målet.
    Samtidigt tycker jag det är viktigt att alla ska vara engagerade i punkt 3, men inte individer känner sig nedvärderade.

    Jag har medvetet försökt att inte peka finger åt någon, jag kan mycket väl ha misslyckats med det.

    Hur ser ni på mina tankar, har jag tänkt fel nånstans?


  1. Om! Skulle vi som vill förändra bröstfotografin till att handla om personfotografin skulle vi inte lägga ner energi på att gnälla här på Fotosidans forum. Då skulle vi uppvakta dem som bestämmer. Det kanske räcker med att kampanja mot Fotosidans ledning, men vill man ha en riktig förändring överallt så går man högre upp.
    Nä, här på FS ägnar vi oss åt att vädja till förståndet hos de fotografer som vi tycker bidrar till en felaktig bild av hälsa och ideal. Tråkigt om inte alla kan ta den kritiken utan att ropa på censurering.
    Och att komma och påstå att vi som vill styra in skutan på en annan kurs än bara på nyansers skillnad nedvärderar andra människor och anser oss veta bättre. Helt jävla befängt!
    Voltaire har åberopats i den här tråden, det gör jag också även om jag nu fått lära mig att han inte alls har sagt "Jag avskyr dina åsikter men kan dö för din rätt att uttrycka dem".
 
Kijana skrev:
Om! Skulle vi som vill förändra bröstfotografin till att handla om personfotografin skulle vi inte lägga ner energi på att gnälla här på Fotosidans forum. Då skulle vi uppvakta dem som bestämmer. Det kanske räcker med att kampanja mot Fotosidans ledning, men vill man ha en riktig förändring överallt så går man högre upp.
Nä, här på FS ägnar vi oss åt att vädja till förståndet hos de fotografer som vi tycker bidrar till en felaktig bild av hälsa och ideal. Tråkigt om inte alla kan ta den kritiken utan att ropa på censurering.
Och att komma och påstå att vi som vill styra in skutan på en annan kurs än bara på nyansers skillnad nedvärderar andra människor och anser oss veta bättre. Helt jävla befängt!
Voltaire har åberopats i den här tråden, det gör jag också även om jag nu fått lära mig att han inte alls har sagt "Jag avskyr dina åsikter men kan dö för din rätt att uttrycka dem".

En undran bara, Fungerar det bra tycker du? Hur många bröstfotografi som du kallade det har förändrats till personfotografi genom att "gnälla" på fotosidan? Har skutans kurs ändrats?
Om det har hänt att någon fotograf slutat visa sådana bilder här på fs så säljer han/henne bilderna till media iallafall.. vad är då vinsten..
 
tbmac skrev:
En undran bara, Fungerar det bra tycker du? Hur många bröstfotografi som du kallade det har förändrats till personfotografi genom att "gnälla" på fotosidan? Har skutans kurs ändrats?
Om det har hänt att någon fotograf slutat visa sådana bilder här på fs så säljer han/henne bilderna till media iallafall.. vad är då vinsten..

Vad mycket lättare det hade varit om alla gnällspikar(hängbröstfeminister)knöt näven i byxfickan och teg om det dom anser vara ett problem.Vad mycket "roligare" om ALLA bara skrev shyssta lökar,sexig brud,osv.osv.Vill man ha en förändring MÅSTE man väl få säga till.Saker o ting behöver inte vara en normalitet i framtiden bara för det av många anses vara accepterat idag.
Vinsten för motståndet mot bilder som trådskaparen refererar till är förhoppninsvis minskad andel småtjejer som önskar sig silikonbröst p.g.a bl.a dålig självkänsla.
 
bEPH skrev:
Men man måste förbereda barnen på den diversering och segregering som specialliceringen medför, det är en ny problematik som jag anser inte uppmärksammas.
-Hon är skitsvår att få, hon har världens största "bröstpuppar."
-Åh få se.. Du, du får båda dom här om jag får henne..
-Ok

Dialogen mellan två sexåringar handlade bara om gogos som väl var, men är det början till torskande eller utseendefixering att betala (med två) för att få de stora "bröstpupparna?" Bör man börja föra dialog med barnen redan där?

/Undrande vuxen
 
tbmac skrev:
utveckla gärna lite mer vad du menar?
Såna finns det gott om. Även under exempelbildernas kommentarer i trådstarten. Kolla in tvåan. Där tror jag t.o.m de är en klart vinnande majoritet. Nära 90%? (och ändå är de mycket mycket mildare i "avgudandet" än många andra på sajten.)
 
lottawe skrev:
Dialogen mellan två sexåringar handlade bara om gogos som väl var, men är det början till torskande eller utseendefixering att betala (med två) för att få de stora "bröstpupparna?" Bör man börja föra dialog med barnen redan där?
Absolut ska man ha en dialog, långt tidigare med, men man ska INTE köra en monolog. Man frågar hur de känner, man berättar hur man känner, man frågar varför de tror det är olika, de får berätta sitt, man berättar sitt. De får själva bedömma vad de tycker.(absolut inte skuldbelägga barnets åsikter)
Barn behöver känna sig sedda (alla vuxna med), att höra deras åsikt är ett måste för att de ska må bra, inte bara prisa dem för att de är duktiga/söta/starka/prestation/yta, fråga efter innehållet med.
 
tbmac skrev:
En undran bara, Fungerar det bra tycker du? Hur många bröstfotografi som du kallade det har förändrats till personfotografi genom att "gnälla" på fotosidan? Har skutans kurs ändrats?

Vet inte, har inte följt utvecklingen tillräckligt länge för att kunna göra någon utvärdering. Men det är ju ett samspel det här mellan fotograf och kritiker. Vi vädjar som sagt till intelligensen hos de aktuella fotograferna, och om de tolkar kritiken och kommentarerna som att de ska sluta visa bilder här på FS så är det ju svårt att ge dem positiva kommentarer.

Om det har hänt att någon fotograf slutat visa sådana bilder här på fs så säljer han/henne bilderna till media iallafall.. vad är då vinsten..

Så vi ska bara hålla käft och inte störa genom att välta bikupan? Det låter mer som att "gör vad som helst på FS, men ta inte ifrån mig mitt ögongodis, min lektyr, mina samlarbilder som jag och grabbarna kan dregla över".
Vinsten? Det är inte min uppgift att stoppa bilder på FS, men på sikt kanske vi kan få se en annan typ av fotografi.
 
Tammy skrev:


Tro mig, jag tycker det är helt jävla okay om folk som mår psykiskt dåligt opererar sina hängande ögonlock, för det ser alltid trötta ut, hur mycket de än sovit, hur utvilade de än är, så ser de sååå trötta ut....



Tycker du att det ok att göra en ansiktslyftning också då, när man börjar se lite gammal ut... rynkig och så?

När är det ok att ta till "kniven"?

Det finns ju så otroligt många sätt att skönhetsoperera sej på menar jag.
Och det borde ju inte bara vara bröstförstoringar som är "billigt" och "fult"?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.